DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104
727 001 105
Strona główna1 » Montaże2 » Hak holowniczy Mazda 5 2008-2010 - montaż klienta

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104
    727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Opinie o produktach

Hak holowniczy Mazda 5 2008-2010 - montaż klienta

Data dodania: 22-08-2019

Pan Bartłomiej zakupił w naszym sklepie hak holowniczy oraz wiązkę do Mazdy 5 2008. Oczywiście, sam zamontował cały komplet do swojego samochodu, nie mogło i tym razem zabraknąć krótkiej fotorelacji. Klient wybrał hak od znanego producenta ze Słupska Auto Haka. System kuli haka M66A to tzw. półautomat zaprojektowany z myślą o wygodnym i szybkim demontażu kuli haka, a do tego skompletowaliśmy wiązkę 13 pinową od Wittera oraz sprężyny wzmacniające Westfalia do tego modelu.

Kilka słów o modelu Mazda 5 zanim przejdziemy do montażu haka holowniczego!

Kompaktowy van Mazdy jest produkowany od 2005 roku.„Piątka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą samochód możemy wciąż kupić w Japonii, tam ta nazwa się przyjęła i pozostała. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana licznym modernizacjom i modyfikacjom, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3.
CIEKAWOSTKA: To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.

Relacja z montażu haka holowniczego Mazda 5 2008-2010

Nasz klient napisał nam krótką, ale treściwą relację.z montażu haka holowniczego: 

W wielkim skrócie: instrukcja montażu do modelu Mazda 5 CR 2008-2010 zawiera zdjęcia zderzaka i szczegóły montażu do Modelu CW - czyli Mazda 5 drugiej gen. prod. 2010 - 2015. Zdjęcia dot. demontażu zderzaka są więc nie od tego modelu. M. in. np. lamp nie trzeba ściągać - przynajmniej do zamontowania samego haka.

  • Druga ważna sprawa - w moim przypadku samochód był zakonserwowany. (gruba warstwa). Okazało się, że otwory montażowe haka w podłużnicach są zaślepione taśmą - pod warstwą środka antykorozyjnego nic nie było widać - myślałem, póki nie "wymacałem po omacku", że hak nie pasuje - ale udało się, jak widać na zdjęciu są już widoczne śruby, które zresztą też zabezpieczyłem.
alt
  • Dalsza część montażu w tym informacje na temat podcięcia zderzaka były przydatne i precyzyjne - poszło bez problemu - ręcznie brzeszczotem metodą gospodarczą ;)
alt
  • Pora na moduł...elektryk który podłączał moduł miał drobny problem, bo nie wiedział, czy moduł ma być na stałe podpięty pod plus, czy po zapłonie - najpierw zrobił tą drugą opcję - efekt, po zapłonie moduł każdorazowo przechodził w fazę testu oświetlenia...podpięliśmy więc plus na stałe do lampki oświetlenia bagażnika - najbliżej. Do testu użyliśmy bagażnika rowerowego. 2 ostatnie zdjęcia - to efekt finalny - na stacji kontroli pojazdów. Hak został pochwalony - za super szybki demontaż i solidność :)
alt

Sprężyny wzmacniające po zamontowaniu podniosły zawieszenie tylne o ok. 1 cm i to pomimo prawie nowych sprężyn i amortyzatorów. Auto też jest nieco twardsze - w mojej ocenie to duży plus. W tym modelu wyraźnie poprawia to trakcję i prowadzenie. Zdecydowanie polecam - czy to do bagażnika rowerowego, przyczepy, lpg czy po prostu do wożenia kompletu osób. Ujemny efekt - na "pusto" sprężyny wydają z siebie delikatne dźwięki, które po dociążeniu znikają...czy tak ma być? Nie wiem, może inni testowali?
alt

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń