DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104
727 001 105
Strona główna1 » Montaże2 » Montaż haka holowniczego Renault Laguna III Kombi 2007-2015

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104
    727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Montaż haka holowniczego Renault Laguna III Kombi 2007-2015

Data dodania: 24-04-2019
Kolejny, zadowolony klient samodzielnie zamontował hak holowniczy wraz z wiązką elektryczną i podzielił się z nami swoimi wrażeniami z montażu, jak i samego zakupu. Klient wybrał hak holowniczy od Auto Haka oraz naszą wiązkę elektryczną dedykowaną do swojego Renault Laguna III Kombi 2007-2015. Zobaczcie, jak przebiegał samodzielny montaż haka holowniczego do tego modelu samochodu na obszernej fotorelacji.

Kilka słów o Renault Lagunie, trzecia, ostatnia generacja tego modelu, produkowana była w latach 2007-2015. Zbudowano go na płycie podłogowej  od Renault-Nissan D Platform, którą dzielił m.in. z Nissanami Altima i Murano oraz Renault Latitude. Stylistycznie model Laguny w wersji kombi nawiązywał do prototypu Renault Fluence Concept. Model tradycyjnie był dostępny tylko jako liftback, kombi i coupe – pierwsza w historii Laguny odmiana sedan powstała jedynie w wersji koncepcyjnej, nie doszło jednak do jej realizacji. W 2010 roku Laguna została poddana faceliftingowi. W 2015 roku została wycofana z rynku i zastąpiona przez model Talisman. Przejdźmy teraz do relacji naszego klienta. 
 

Montaż haka holowniczego do Renault Laguna II Kombi

Zdecydowałem się na założenie haka holowniczego w samochodzie- LAGUNA 3 COMBI .Przeglądałem w internecie wiele firm zajmujących się sprzedażą oraz montażem haków. Owszem mogłem wszystko zlecić jakiemuś warsztatowi, ale mając troszkę pojęcia o mechanice zdecydowałem się na samodzielny montaż haka. Po przejrzeniu kilkudziesięciu ofert i kilkunastu telefonach oraz uzyskaniu nieprofesjonalnych informacji od sprzedających, znalazłem kolejną ofertę - tym razem sklepu „Dobrehaki” z Tarnowa.

Strona sklepu bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, tak samo jak dokładny i precyzyjny sposób wybrania wersji produktu, który mnie interesował, zadzwoniłem i w kilkuminutowej rozmowie uzyskałem bardzo szczegółowe i profesjonalne informacje, zarówno o haku jak i podpowiedzi odnośnie jego samodzielnego montażu. Hak był u mnie już po 24 godzinach od zamówienia, profesjonalnie zapakowany i co najważniejsze koszt przesyłki za dość ciężką paczkę był naprawdę niewielki, po prostu prawdziwi profesjonaliści. Poniżej opisałem krótki przebieg montażu samodzielnego montażu. 

alt
  1. Najpierw odkręcamy śruby – A i zdejmujemy zawleczki – B. Po czym zdejmujemy osłonę, mając już dostęp do podwozia samochodu. 
  2. Wyciągamy zaślepki  w podłużnicy (oczywiście wszystkie czynności robimy z lewej i prawej strony).
alt
  1. Po zewnętrznej stronie naprzeciwko wyjętych zaślepek są kolejne, które wyjmujemy.
  2. Wyjmujemy z paczki powyższe części (po jednym takim zestawie na stronę), uchwyty trzymające hak są podgięte, dobieramy je tak żeby podgięcie było do środka samochodu).
alt
  1. Kompletujemy niezbędne części (śruba, podkładka tulejka i uszczelka z gąbki po 2 szt. na stronę) do montażu.
  2. Teraz wkładamy je w otwory w podłużnicach (od zewnątrz).
alt
  1. Zakładamy uchwyty, które będą trzymały belkę z hakiem (proponuję nie skręcać mocno tylko „złapać śrubami”).
  2. W zderzaku zaznaczamy prostokąt 4 cm x 8 cm. 
alt
  1. Zakładamy belkę haka i gdy mamy założone wszystkie śruby skręcamy mocno zaczynając od tych w prowadnicy - 2 szt. (oczywiście prawa i lewa strona) następnie pozostałe po 3 szt. na stronę.
alt
  1. Uchwyt wycięty (przeszkadza w montażu gniazdka),a poza tym będzie niepotrzebny, ponieważ część osłony do której był przykręcony  zostanie wycięta. Przykręcamy uchwyt z hakiem (4 śruby)
  2. Uwaga, nie wycinamy symetrycznie, (od osi symetrii 18 cm. w lewo i 11 cm. w prawo , głębokość 16 cm). 
alt
  1. W zderzaku podciąłem prostokąt 2 cm x 9 cm. 
alt
  1. Uważam że mechanizm haka z końcówką szybko demontowalną jest fajną alternatywą pomiędzy opcją - mieć hak w samochodzie a gdy jest nie potrzebny nie szpeci naszego auta, dodatkowo, gdy wsunę gniazdko (jest dociśnięte sprężyną, więc można je przesuwać) za zderzak wszystko jest mało widoczne. Teraz po samodzielnym montażu zdecydowanie stwierdzam, że warto samemu to sobie zrobić, mi zajęło około 1 godz., więc nie warto (według mnie) zlecać tego mechanikowi, lepiej zaoszczędzone pieniądze zainwestować w automatyczny hak. 
alt
  1. Wspomnę jeszcze o instalacji elektrycznej, ja wybrałem dedykowaną 13 pin (za namową Doradcy z dobrehaki.pl i nie żałuję) niewiele droższa a montaż prosty jak klocki lego, najtrudniej  przełożyć przewód, który wychodzi na zewnątrz, ale wszystko do ogarnięcia, później pozostaje tylko podpiąć kostki w lampach i wszystko działa.
alt
  1. Z lewej strony są dwie kostki 1 pin i 2 piny, ale to tylko jak ktoś planuje jeździć z kempingiem. 
alt
  1. Z prawej jest moduł do czujników cofania, u mnie pomimo, że auto z przed maja 2013 roku jest instalacja nowsza (z jedną kostką, starsza ma dwie) i tu nie mogłem się wpiąć (u mnie czujniki wyłącza się na desce, więc to w niczym nie przeszkadza).
alt


 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń