Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Jaki Bagażnik Rowerowy Kupić w 2024? Poradnik - Hak vs Dach
  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:14 689 1105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Jaki Bagażnik Rowerowy Kupić w 2024? Poradnik - Hak vs Dach

Data dodania: 27-01-2024

Bagażnik rowerowy na hak holowniczy czy dach samochodu?

Dobór odpowiedniego bagażnika rowerowego to klucz do rozszerzenia horyzontów każdego miłośnika dwóch kółek. Nie tylko zabezpiecza Twoje rowery podczas transportu - od pojedynczego roweru do nawet czterech - ale także otwiera drzwi do nowych przygód i możliwości treningowych. Dzięki niemu możesz szybko i bezpiecznie dotrzeć do wybranych tras, unikając stresu związanego z przejazdem przez zatłoczone miasta czy ruchliwe drogi. Co więcej, bagażnik rowerowy staje się nieocenionym towarzyszem dalekich podróży, czy to na letnie wakacje, czy na weekendowe wypady w góry czy nad morze.

Współczesny rynek oferuje trzy główne metody montażu rowerów w pojazdach. Montaż na tylnej klapie, choć jest ekonomicznym rozwiązaniem, często oferuje mniejszą stabilność, co czyni go słabym wyborem, więc postanowiliśmy całkowicie pominąć go w naszym artykule. W związku z tym, wielu kierowców stoi przed wyborem między bagażnikami rowerowymi montowanymi na haku holowniczym i  na dach samochodu. Wybór modelu, który nie tylko wytrzyma próbę czasu, ale także będzie kompatybilny z różnymi typami pojazdów, jest inwestycją warta poświęcenia czasu i uwagi. W tym artykule przyjrzymy się różnym opcjom, aby pomóc Ci wybrać najlepszy bagażnik na rower do Twojego samochodu.

Bagażnik Rowerowy na dach - Porównanie plusów i minusów

 
Bagażnik rowerowy na dach
Zalety Wady
Nie ogranicza widoczności ani manewrowania, ułatwiając jazdę w zatłoczonych obszarach. Montaż rowerów na dachu wymaga wysiłku, osoby niższe mogą potrzebować pomocy.
Nie zasłania tablicy rejestracyjnej, unikając potrzeby dodatkowej tablicy. Ograniczenia wysokościowe w miejscach takich jak garaże, tunele, wiadukty.
Uniwersalny, pasuje do większości aut, nie wymaga haka. Montaż możliwy nawet bez relingów. Zwiększone zużycie paliwa, szczególnie na długich trasach.
Umożliwia łatwy dostęp do bagażnika. Trudności z przewozem niektórych rowerów elektrycznych z powodu ich wagi.
Nie zakłóca pracy kamer cofania ani czujników parkowania. Zmieniona aerodynamika może wpływać na komfort jazdy, szczególnie przy wyższych prędkościach.
Ułatwia parkowanie dzięki mniejszej długości pojazdu.


Bagażnik Rowerowy na hak holowniczy - Porównanie plusów i minusów

 
Bagażnik rowerowy na hak
Zalety Wady
Idealny na długie trasy, zachowuje aerodynamikę pojazdu i nie zwiększa spalania. Wymaga posiadania haka holowniczego.
Montaż jest prosty i nie wymaga dużo siły, co jest wygodne dla każdego. Zmniejsza widoczność z tyłu pojazdu.
Pojemność do 60 kg, umożliwiająca transport większej liczby rowerów. Czujniki parkowania mogą być nieaktywne w momencie cofania.
Może pomieścić do 4 rowerów, co jest idealne dla rodzinnych wycieczek. -
Bezpieczny wjazd do miejsc z ograniczeniami wysokości, takich jak garaże. -
Kompatybilność z rowerami elektrycznymi. -
Łatwy dostęp do przewożonych rowerów. -


Bagażnik na rower do auta: kluczowe czynniki wyboru

Po zapoznaniu się z plusami i minusami obu opcji i ostatecznie wybierając bagażnik na rower do Twojego auta, kluczowe jest zastanowienie się nad ilością rowerów, które planujesz przewozić, typem i budową Twojego samochodu, a także częstotliwością użytkowania. Bagażniki dachowe mogą wymagać dodatkowych belek lub relingów, podczas gdy modele na hak holowniczy muszą być kompatybilne z Twoim samochodem i hakiem holowniczym. Pamiętaj także o zabezpieczeniach antykradzieżowych i o tym, czy planujesz bezpiecznie przechowywać bagażnik między podróżami.

Bagażnik na rowery na hak holowniczy i dach samochodu: Porównanie najlepszych modeli

Nasz sklep oferuje szeroką gamę bagażników rowerowych na hak i dach, z których każdy charakteryzuje się unikatowymi cechami. Niektóre modele mogą przewozić więcej jednośladów, inne zaś wyróżniają się zaawansowanymi systemami antykradzieżowymi czy też prostotą montażu i demontażu. Kluczowe jest dokładne przeanalizowanie dostępnych opcji, uwzględniając opinie i rekomendacje, aby wybrać rozwiązanie idealnie dopasowane do indywidualnych potrzeb.

W związku z tym, chcielibyśmy zaprezentować po trzy najlepsze, naszym zdaniem, bagażniki rowerowe na hak i dach, które zadowolą różne oczekiwania i budżety. Każdy z nich oferuje doskonały stosunek jakości do ceny, gwarantując satysfakcję z zakupu niezależnie od wielkości portfela.
 

Bagażnik rowerowy na hak na PROUSER Diamant (Kliknij i zobacz)

Bagażnik PROUSER Diamant to model polecany dla rowerów szosowych, trekingowych, rodzinnych, który został niejednokrotnie nagradzany i doceniony przez tysiące miłośników jednośladów. To niezawodny możliwie budżetowy bagażnik holenderskiego producenta do przewozu dwóch rowerów o maksymalnej masie 60 kg, który gwarantuje bezpieczeństwo na drodze oraz szybki i prosty montaż na haku holowniczym. W zestawie z dedykowanym pokrowcem do przechowywania. Pasuje do prawie wszystkich haków holowniczych, rowerów (także elektrycznych) i rozmiarów kół.
alt

Bagażnik rowerowy na hak SPINDER TX2 | NOWOŚĆ! (Kliknij i zobacz)

Bagażnik Spinder TX2 to najnowsza wersja słynnego na holenderskim rynku bagażnika Spinder Xplorer+, który zdobył zaufanie i serca wielu rowerzystów. Podczas projektowania tego modelu odrzucono wszelkie kompromisy i pośrednie rozwiązania. To bagażnik z segmentu Premium, który przeniesie Twoje wycieczki rowerowe na wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Spinder TX2 bazowo jest przeznaczony do transportu dwóch rowerów. Jednak jego konstrukcja jest zaprojektowana w taki sposób, by móc rozbudować ją o dodatkowe, trzecie stanowisko rowerowe. Ładowność wynosząca aż 60 kg i szereg innych dostosowań sprawiają, że bez obaw możesz przewozić na nim nawet ciężkie rowery elektryczne.

alt
 

Bagażnik rowerowy na hak SPINDER SL3 | NOWOŚĆ! (Kliknij i zobacz)

Rok 2023 to moment wyjątkowej premiery dla rowerzystów. Lider na Zachodnim rynku wywodzący się prosto z rowerowej stolicy świata, czyli holenderska marka Spinder, stworzyła serię bagażników i akcesoriów rowerowych dedykowaną najbardziej wymagającym użytkownikom. Takim jak Ty. Spinder SL3 to synonim innowacji, funkcjonalności i luksusu. Jego solidną konstrukcję wykonano z komponentów najwyższej jakości, zachowując przy tym możliwie najniższą wagę. Jest nie tylko platformą na rowery, ale także bazą do zamontowania dużej skrzyni transportowej BX1. W parze z jego funkcjonalnością idzie wyjątkowy design. Elegancka matowa czerń i nowoczesne światła LED nadają mu niepowtarzalnego charakteru.

alt

Bagażnik rowerowy na dach AGURI Acuda III Black (Kliknij i zobacz)

Acuda III to nowa wersja uchwytu rowerowego na dach Acuda II, nowy kształt, dużo większy zakres regulacji ustawienia elementów mocujących, znacząco łatwiejsza konfiguracja ustawienia rynienek kół, wyższe ścianki rynienek ułatwiające ustawienie roweru na uchwycie, wyższa sztywność i niższa waga samego uchwytu.Uchwyt rowerowy AGURI ACUDA III może być montowany na wszystkich belkach dachowych przystosowanych do wsuwek typu T jak i również z możliwością montażu przy pomocy obejm (Uwaga: obejm nie ma z zestawie!).

alt
 

Bagażnik rowerowy na dach AURILIS Fast Bike (Kliknij i zobacz)

Fast Bike to nowy dachowy bagażnik rowerowy zatwierdzony do przewozu rowerów o wadze do 20 kg. Nowe duże uchwyty na koła do idealnego umieszczenia opon o średnicy do 2,8” są zamontowane na dużej aluminiowej szynie wyposażona w zaciskowy nylonowy pasek z grzechotką. Bagażnik posiada podwójne zabezpieczenie przed kradzieżą, na bagażniku rowerowym i na samym rowerze. W pełni zmontowany, do montażu nie są potrzebne żadne narzędzia. Dostarczany ze śrubami z adapterami do montażu na belkach z rowkiem typu T.
alt

Bagażnik rowerowy na dach Spinder RT1 - klasa Premium (Kliknij i zobacz)

Dzięki temu, że ten uchwyt rowerowy jest lekki i smukły, jego konstrukcja zapewnia niewielki opór podczas jazdy. Przednie koło jest stabilnie utrzymywane we wsporniku, a tylne zamocowane poprzez zaciśnięcie mocnego paska. Montaż jest bardzo szybki i prosty. Uchwyt nie ma kontaktu z ramą roweru. To uniwersalny oraz wysuwany uchwyt rowerowy, który można błyskawicznie przymocować do samochodu. Spinder RT1 jest przeznaczony do transportu jednego roweru, którego masa nie przekracza 20 kg.

alt
 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki