Dedykowany zestaw elektryczny haka holowniczego 13-pin: Chrysler Voyager / Grand Voyager nie pasuje do Stow'n Go (04.2001-03.2008)
AUTOHAK o numerze katalogowym CH45T
Dlaczego warto stosować wiązkę dedykowaną CH45T?
W nowych modelach Chrysler Voyager / Grand Voyager z systemem wspomagania bezpieczeństwa podczas jazdy (ABS, ESP, fabryczne czujniki parkowania, itp.) należy stosować dedykowaną wiązkę elektryczną haka AUTOHAK CH45T. Dzięki niej mamy pewność, że w razie potrzeby wszystkie systemy bezpieczeństwa zadziałają prawidłowo.
Wiązka dedykowana AUTOHAK CH45T vs Wiązka uniwersalna 13-pin z modułem ?
Instalacja elektryczna w Chrysler Voyager / Grand Voyager została przygotowana do wpięcia wiązki dedykowanej haka CH45T. W przygotowane przez Chrysler gniazda na wyjściu instalacji, wpinamy wtyczki zakupionej wiązki dedykowanej. W przypadku wiązki uniwersalnej, jej podłączenie przebiega bardziej inwazyjnie. Przewody wiązki uniwersalnej należy wlutować w rozciętą instalację elektryczną samochodu. Okablowanie wiązki uniwersalnej 13 biegunowej posiada standardową (uśrednioną) długość. W przypadku wiązki dedykowanej CH45T długość przewodów jest dopasowana do Voyager / Grand Voyager, pozwala to na ich optymalne ułożenie w pojeździe.
Dzięki wiązce dedykowanej AUTOHAK CH45T nie stracisz gwarancji na instalację elektryczną pojazdu.
Montaż wiązki uniwersalnej 13 biegunowej z modułem w nowym modelu Voyager / Grand Voyager bez konsultacji z dealerem Chrysler może zakończyć się utratą gwarancji. Nasza wiązka dedykowana jest identyczna jak oryginalna. Dzięki temu dealer Chrysler nie ma podstaw do odebrania gwarancji na instalację elektryczną pojazdu. Zakup naszej wiązki pozwali Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy.
*w przypadku dodatkowych pytań skontaktuj się z nami!
Producent: AUTO-HAK
Numer katalogowy: CH45T
Zamiennik: Erich 749000
Gniazdo: 13 pin
Moduł sterujący: 321113
Wymagane programowanie po montażu: nie
Miejsce podłączenia zasilania: przód pojazdu
Czas montażu: powyżej 90 minut
Obsługa seryjnych czujników parkowania: nie
Obsługa świateł cofania: tak
Obsługa świateł LED w przyczepie: tak, po zastosowaniu dodatkowego urządzenia kontrolnego 321331
Obsługa światła przeciwmgielnego: z reguły wyłącza światła w pojeździe (szczegóły w instrukcji montażu)
Obsługa stałego plusa (+) przyczepy: po zastosowaniu dodatkowej wiązki 721075
Ładowanie akumulatora przyczepy: po zastosowaniu dodatkowej wiązki ładującej 721074
Współpraca z wtyczką przyczepy 7 PIN: po zastosowaniu ADAPTERA 13/7
Współpraca z wtyczką przyczepy 13 PIN: tak
Homologacja: tak
Gwarancja: 2 lata
Dedykowane wiązki elektryczne są identyczne z oryginalnymi, zapewniają więc maksimum spokoju w kwestii bezpieczeństwa i niezawodności. Wielu producentów samochodów projektuje swoje nowe pojazdy w taki sposób, by system elektryczny miał możliwość rozpoznania kiedy przyczepa jest podpięta do samochodu. Pojazd zmienia wtedy swoją charakterystykę jazdy tworząc bezpieczniejsze warunki holowania dla pojazdu i jego pasażerów. Wiele nowych samochodów posiada ten System Stabilizacji Toru Jazdy z Przyczepą, czasem po montażu haka z wiązką dedykowaną trzeba ją wcześniej aktywować w komputerze. Korzyści z montażu wiązki dedykowanej (specyficznej, oryginalnej) to: bezpieczeństwo dla instalacji samochodu, spokój w kwestii bezpieczeństwa i niezawodności, produkcja z najwyższej jakości komponentów, łatwość montażu, współpraca w harmonii z systemami bezpieczeństwa pojazdu. Nie bez znaczenia jest też brak ryzyka utraty gwarancji na nowy samochód.
Więcej informacji znajdziesz w naszym poradniku https://www.dobrehaki.pl/jaka-wiazke-haka-wybrac-uniwersalna-czy-dedykowana-n-15.html
Do haka holowniczego potrzebna jest wiązka elektryczna. Najlepsza będzie taka, która spełni Twoje potrzeby:
Rodzaj gniazda w Polsce przed rokiem 2009 mógł być zarówno 7 jak i 13pin, jednak aktualnie wszystkie produkowane przyczepy o DMC (dopuszczalna masa całkowita) większym niż 750 kg muszą posiadać światło cofania, a co za tym idzie wchodzimy w standard 13 biegunowy, bo tylko on ma pin odpowiedzialny na cofanie (R- Reverse):
Do obsługi lekkiej przyczepy (do 750 kg) wystarczy zestaw 7-biegunowy z 7 przewodami. Taki zestaw obsługuje podstawowe światła takie jak: stop, kierunkowskazy oraz światła pozycyjne.
Zestawy 13-pinowe obsługują światła stopu, kierunkowskazu, pozycyjne, światło cofania, ponadto ma możliwość ładowania akumulatora przyczepy kempingowej oraz przewód stałego plusa umożliwiający np. podpięcie lodówki w kempingu. Zestawy 13-pinowe umożliwiają podłączenie platformy rowerowej wyposażonej w światło cofania.
Wszystko zależy od tego, co zamierzacie holować na haku. Jeśli tylko lekkie przyczepy towarowe, wystarczy wiązka 7-pin. Jeśli planujecie zakup platformy rowerowej lub holowanie kempingu – polecamy zakup wiązki 13-pinowej oraz przejściówki z 13 na 7-pin. Dzięki temu będziecie mogli holować przyczepy/bagażniki z obydwiema wtyczkami. Jeśli samochód wymaga zastosowania modułu, koniecznie należy to zrobić. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia instalacji elektrycznej pojazdu.
Wiązki dedykowane są droższe, ale nie wymagają ingerencji w elektrykę pojazdu (cięcia i lutowania przewodów). Z reguły muszą być stosowane w autach na gwarancji (z uwagi na warunki gwarancyjne), a także wtedy, gdy zależy nam na dezaktywacji czujników cofania fabrycznych (wiązki dedykowane najlepiej radzą sobie z funkcją dezaktywacji czujników fabrycznych). Jeśli nasze auto nie jest na gwarancji i nie zależy nam na dezaktywacji parktronica – można wybrać między rozwiązaniem uniwersalnym a dedykowanym.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.