Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Dezaktywacja fabrycznych czujników parkowania przez moduł haka holowniczego, czyli nowy PDC Controller od Quasar
  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:14 689 1105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Dezaktywacja fabrycznych czujników parkowania przez moduł haka holowniczego, czyli nowy PDC Controller od Quasar

Data dodania: 16-04-2018

Urządzenie PDC Controller jest przeznaczone do aut, w których występuje fabryczny czujnik parkowania. Uniwersalne moduły (takie jak MP2S, WH3S, MP5S) posiadają funkcję wykrywania przyczepy. Po jej wykryciu moduł wyłącza MASĘ centralki tylnich czujników parkowania. Ta funkcja sprawdza się na ogół w przypadku czujników domontowywanych akcesoryjnie, ponieważ aby podłączyć tę funkcję trzeba mieć dostęp do centralki czujnika.

W przypadku czujników fabrycznych samo sterowanie MASĄ w wielu przypadkach okaże się niewystarczające z tego względu, że chociaż standardowy moduł ma taką funkcjonalność, to do centralki czujnika będzie się bardzo trudno dostać (bo np. czujnik będzie wbudowany w komputer) a dodatkowo samo sterowanie zasilaniem najczęściej zaskutkuje pojawieniem się błędu w komputerze auta. Jeszcze często było to uzależnione indywidualnie od umiejętności instalatora czy potrafił wykorzystać funkcję uniwersalnego modułu w przypadku czujników fabrycznych.

PDC Controller jest wsparciem dla standardowych modułów rozłączających czujniki parkowania w przypadku aut z fabrycznym czujnikiem . Zatem najprostszym rozróżnieniem jest w tej sytuacji typ czujnika. Jeśli są to czujniki „domontowane” – wystarczy moduł uniwersalny z funkcją rozłączenia. W przypadku czujników fabrycznych – dla powodzenia pełnej instalacji moduł standardowy + PDC Controller.

PDC Controller ma 2 wersje:

1) PDC-Switch-OFF – wyłącza czujnik Moduł realizujący wyłączenie fabrycznych czujników parkowania poprzez „naśladowanie” pracy fabrycznego przycisku PDC-OFF. Gdy podłączona jest przyczepa po włączeniu REV moduł sprawdza status pracy PDC i „udając” naciśnięcie przycisku PDC-OFF, wyłącza czujniki. Cena dodatku PDF-Switch-Off to 55 zł brutto.

Pdc switch off dodatek do modułów haka Quasar

2) PDC-Buzzer-OFF moduł ten wycisza buzer fabrycznych czujników parkowania. Gdy podłączona jest przyczepa po włączeniu REV, moduł rozłącza buzer sygnalizacyjny fabrycznych czujników parkowania. Cena dodatku PDF-Buzzer-Off to 50 zł brutto.

Pdc buzzer off dodatek do modułów haka Quasar.

Są to akcesoria wspomagające nasze standardowe moduły Quasar jak np. ICM do ładowania akumulatora przyczepy. Jesteśmy w trakcie przygotowania pierwszej partii tych urządzeń. Projekty zostały zakończone. Właściwie do realizacji pozostał sam fizyczny proces ułożenia urządzeń, co powinno odbyć się niebawem.

Warianty możliwości rozłączenia czujników w samochodzie z hakiem holowniczym

 

Variant A: to jest opcja dotychczasowa i najbardziej popularna; sam różowy przewód w naszych wiązkach i sterowanie tylnym czujnikiem parkowania poprzez odcięcie masy.

Dezaktywacja czujników parkowania hak holowniczy Wariant A

Variant B: PDC-Buzzer-Off.  Możliwość odcięcia samego buzzera – czyli czujniki jako takie działają, natomiast użytkownik nie słyszy dźwięku
ich działania (rozłączony jest tylko buzzer); w przypadku fabrycznych czujników parkowania jest to mało inwazyjne sterowanie, ponieważ ryzyko wystąpienia błędu w CAN-ie z powodu samego odcięcia buzzera przy działającym czujniku praktycznie nie istnieje.

Dezaktywacja czujników parkowania hak holowniczy Wariant B

Wariant C: PDC-Buzzer-OFF. Odcięcie zasilania czujnika parkowania jako kolejny krok zaawansowania; to samo urządzenie pozwala na rozłączenie buzzera czujników parkowania oraz rozłączenie zasilania czujnika czyli PDC-Buzzer-Off daje 2 możliwości podłączenia; podobnie rozłączanie czujników parkowania odbywa się w przypadku wiązek zachodnich producentów.

Dezaktywacja czujników parkowania hak holowniczy Wariant C

Variant D: PDC-Switch-OFF. Urządzenie jest przeznaczone do aut, które mają fabryczne czujniki parkowania i mają przyciski do ich wyłączania (w większości aut z fabrycznymi czujnikami jest to tak rozwiązane).

Dezaktywacja czujników parkowania hak holowniczy Wariant D

 

Urządzenie jest podłączanie do switcha samochodowego i emuluje jego naciśnięcie. W praktyce kierowca dysponujący autem z takim przyciskiem może sam wyłączyć czujniki, ale PDC-Switch-Off „pamięta” o tym za niego i automatyzuje przyciśnięcie przycisku wyłączającego
czujniki. Moduł po włączeniu światła wstecznego przy podpiętej przyczepie sprawdza działanie czujników i wyłącza przycisk. 

Najciekawszym rozwiązaniem zatem jest opcja 2 – wyłączenie samego buzzera oraz 4 – emulacja naciśnięcia przycisku.

Oba moduły pracują, ze wszystkimi modułami Quasar wyposażonymi w różowy przewód – czyli z funkcją rozłączania czujników parkowania:. Lista kompatybilnych modeli: wiązka haka z modułem Quasar MP2S, wiązka haka z modułem Quasar WH3S-G13, wiązka haka z modułem Quasar MP5S.

Zainteresowanych klientów prosimy o kontakt.

Pozdrawiamy

Team DobreHaki.pl

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki