DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104 / 5
info@dobrehaki.pl
Strona główna » Montaże » Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009 - relacja z montażu klienta

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383

  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104 / 5
    lub 727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Opinie o produktach

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009 - relacja z montażu klienta

Data dodania: 18-08-2020

Do grona naszych samodzielnych montażystów tym razem dołączył Pan Tomasz - w naszym sklepie zakupił hak holowniczy do Renault Megane Hatchback II 2009. Klient wybrał polski hak holowniczy marki Steinhof, który gorąco polecamy. Cieszymy się tym bardziej, ponieważ postanowił przesłać nam kilka słów na temat samego montażu oraz zdjęcia. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszym montażowym artykułem. Hak R-108 doskonale nadaje się do holowania przyczep oraz do transportu rowerów na bagażniku montowanym na kuli haka. 

Kilka słów o Renault Megane Hatchback II, należy do niższej klasy średniej (segment C). W katalogu francuskiej marki zastąpił model Renault 19 i tak jak on stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów francuskich w historii. Do tej pory wyprodukowano cztery generacje samochodu, najnowsza z nich została wprowadzona na rynek w roku 2016. W latach 2009-2016 produkowany był, powiązany z Megane, model Fluence. 

Montaż haka holowniczego Renault Megane Hatchback II 2009 - opinia klienta

System kuli haka R-108 to odkręcana kula typu łabędzia szyja, którą można łatwo zdemontować za pomocą dwóch śrub poprzecznych. Zgodnie z wytycznymi producenta samochodu maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka R-108 to 1350 kg , a nacisk pionowy na kulę haka to 75 kg. Montaż haka holowniczego Steinhof R-108 wymaga demontażu zderzaka. Podcięcie zderzaka w Renault Megane II nie musi być wykonane. 

RELACJA NASZEGO KLIENTA: 

Kupiłem w Państwa firmie kolejny hak. Wielokrotnie korzystałem z Waszego sklepu ponieważ podoba mi się jakość obsług, oferta i ceny. Tym razem robiłem zdjęcia, więc opiszę jak wyglądał montaż.

Hak został zakupiony do Renault Megane II. zdecydowałem się na markę Steinhof ponieważ już montowałem hak z tej firmy i był ok. Poza tym to polska firma, więc nie ma co się zastanawiać.  Do tego wiązka uniwersalna. Montaż rozpocząłem od odkręcenia lamp tylnych. Są tam plastikowe motylki. 

alt
Jeden u góry lampy a drugi pod dekielkiem na dole. Potem trzeba wypiąć lampy z zatrzasków i odpiąć kostki. Następnie odkręciłem zderzak.Wkręty znajdują się pod nadkolami przy rancie błotnika, oraz pod spodem zderzaka. Raczej dobry dostęp. Następnie trzeba wypiąć zderzak z zatrzasków i gotowe. Wyjąłem podłogę bagażnika i boczne poszycia.
alt
Dalej odkręciłem belkę spod zderzaka w miejsce której jest montowany hak. Posegregowałem elementy i śruby wg. instrukcji. W podłużnicach są otwory montażowe więc należy wsunąć elementy mocujące i przykręcić do podłużnicy. Z lewej strony są pewne komplikacje z dostępem, więc trzeba wypiąć klapkę dekompresji i przez otwór dokręcać kluczem oczkowym. Następnie blachy przykręcane w miejsce mocowania usuniętej belki zderzaka. Do elementów przykręconych w podłużnicach przykręciłem belkę haka.
alt
Następnie trzeba przeciągnąć wiązkę elektryczną przez gumową zaślepkę w tylnej ścianie bagażnika. Następnym krokiem było ponowne zamontowanie zderzaka. Potem przykręciłem kulę haka i gniazdo.Następnie przylutowałem przewody wiązki elektrycznej gniazda haka do fabrycznej instalacji lamp. Poszczególne światła sprawdzam kontrolką i przylutowuję odpowiednie przewody gniazda do przewodów fabrycznych.
alt
Można użyć szybko-złączek z zestawu, ale ja wolę stare pewne połączenia lutowane. Wszystko zaizolowałem i przypiąłem za pomocą opasek plastikowych do fabrycznej instalacji żeby nie było bałaganu w instalacji. Jest to dosyć pracochłonne i wymaga podstawowej wiedzy o elektryce pojazdowej, więc warto rozważyć zakup wiązki dedykowanej z którą każdy sobie poradzi. 
alt
Pozostał mi montaż podłogi oraz tapicerki w bagażniku i gotowe. Hak jest solidny i bobrze pomalowany. Jednak pewne uwagi można mieć do precyzji spawania nakrętek w elementach haka i tolerancji kształtu. Nie jest to wielki problem, ale ja miałem kłopot z jedną śrubą, która nie chciała się wkręcić z powodu nie osiowo przyspawanej nakrętki. Trzeba było szlifować otwór diaxem, żeby śruba się wkręciła. 

alt
Myślę, że kontrola jakości firmy Steinhof powinna zwrócić na to uwagę jak również na to czy elementy czyli płaskowniki mocujące są proste. Jeden z nich był mocno wykrzywiony i trochą się obawiałem, że przy przykręcaniu belki haka mogą się zerwać śruby. Powoli przy użyciu dużego klucza się naciągnęło ale takie elementy powinny być odrzucane przez kontrolę jakości. Większość ludzi pewnie sobie z tym poradzi, ale ktoś z mniejszym doświadczeniem lub ktoś kto nie ma wielu narzędzi będzie miał problem. 
alt
Uważam, że jeżeli wszyscy mamy wspierać polskie firmy to jakość ich produktów powinna być porównywalna z zagranicznymi.Takie małe marudzenie. Poza tym wszystko pozytywnie.


 

Dane techniczne:

Producent
STEINHOF
Numer katalogowy
R-108
Zastosowanie haka
Renault Scenic
System kuli haka
odkręcana (łabędzia szyja)
Maksymalna masa przyczepy
1350 kg
Nacisk pionowy na kulę
75 kg
Siła D
8.1 kN
Demontaż zderzaka
tak
Podcięcie zderzaka
nie
Masa haka
19.4 kg
Homologacja europejska
e4
Orientacyjny czas montażu
2.0 h
Instrukcja montażu
Zobacz tutaj lub w zakładce Do Pobrania
Sugerowana wiązka 7-pin
UNI7
Sugerowana wiązka 13-pin
UNI8

Hak holowniczy od szanowanego na rynku europejskim polskiego producenta - marki STEINHOF - zaprojektowany do Renault Scenic będzie Ci służył przez długie lata. Zamów teraz!

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże
Zadzwoń