Zamknij [X]
Strona główna » Montaże » Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009 - relacja z montażu klienta

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:14 689 1105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Cennik

Opinie o sklepie

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009 - relacja z montażu klienta

Data dodania: 18-08-2020

Do grona naszych samodzielnych montażystów tym razem dołączył Pan Tomasz - w naszym sklepie zakupił hak holowniczy do Renault Megane Hatchback II 2009. Klient wybrał polski hak holowniczy marki Steinhof, który gorąco polecamy. Cieszymy się tym bardziej, ponieważ postanowił przesłać nam kilka słów na temat samego montażu oraz zdjęcia. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszym montażowym artykułem. Hak R-108 doskonale nadaje się do holowania przyczep oraz do transportu rowerów na bagażniku montowanym na kuli haka.

Samodzielny montaż haka holowniczego - Renault Megane Hatchback II 2009

Kilka słów o Renault Megane Hatchback II, należy do niższej klasy średniej (segment C). W katalogu francuskiej marki zastąpił model Renault 19 i tak jak on stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów francuskich w historii. Do tej pory wyprodukowano cztery generacje samochodu, najnowsza z nich została wprowadzona na rynek w roku 2016. W latach 2009-2016 produkowany był, powiązany z Megane, model Fluence.

Montaż haka holowniczego w samochodzie Renault Megane Hatchback II 2009

System kuli haka R-108 to odkręcana kula typu łabędzia szyja, którą można łatwo zdemontować za pomocą dwóch śrub poprzecznych. Zgodnie z wytycznymi producenta samochodu maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka R-108 to 1350 kg , a nacisk pionowy na kulę haka to 75 kg. Montaż haka holowniczego Steinhof R-108 wymaga demontażu zderzaka. Podcięcie zderzaka w Renault Megane II nie musi być wykonane.

RELACJA NASZEGO KLIENTA:

Kupiłem w Państwa firmie kolejny hak. Wielokrotnie korzystałem z Waszego sklepu ponieważ podoba mi się jakość obsług, oferta i ceny. Tym razem robiłem zdjęcia, więc opiszę jak wyglądał montaż.

Hak został zakupiony do Renault Megane II. zdecydowałem się na markę Steinhof ponieważ już montowałem hak z tej firmy i był ok. Poza tym to polska firma, więc nie ma co się zastanawiać. Do tego wiązka uniwersalna. Montaż rozpocząłem od odkręcenia lamp tylnych. Są tam plastikowe motylki.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Jeden u góry lampy a drugi pod dekielkiem na dole. Potem trzeba wypiąć lampy z zatrzasków i odpiąć kostki. Następnie odkręciłem zderzak.Wkręty znajdują się pod nadkolami przy rancie błotnika, oraz pod spodem zderzaka. Raczej dobry dostęp. Następnie trzeba wypiąć zderzak z zatrzasków i gotowe. Wyjąłem podłogę bagażnika i boczne poszycia.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Dalej odkręciłem belkę spod zderzaka w miejsce której jest montowany hak. Posegregowałem elementy i śruby wg. instrukcji. W podłużnicach są otwory montażowe więc należy wsunąć elementy mocujące i przykręcić do podłużnicy. Z lewej strony są pewne komplikacje z dostępem, więc trzeba wypiąć klapkę dekompresji i przez otwór dokręcać kluczem oczkowym. Następnie blachy przykręcane w miejsce mocowania usuniętej belki zderzaka. Do elementów przykręconych w podłużnicach przykręciłem belkę haka.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Następnie trzeba przeciągnąć wiązkę elektryczną przez gumową zaślepkę w tylnej ścianie bagażnika. Następnym krokiem było ponowne zamontowanie zderzaka. Potem przykręciłem kulę haka i gniazdo.Następnie przylutowałem przewody wiązki elektrycznej gniazda haka do fabrycznej instalacji lamp. Poszczególne światła sprawdzam kontrolką i przylutowuję odpowiednie przewody gniazda do przewodów fabrycznych.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Można użyć szybko-złączek z zestawu, ale ja wolę stare pewne połączenia lutowane. Wszystko zaizolowałem i przypiąłem za pomocą opasek plastikowych do fabrycznej instalacji żeby nie było bałaganu w instalacji. Jest to dosyć pracochłonne i wymaga podstawowej wiedzy o elektryce pojazdowej, więc warto rozważyć zakup wiązki dedykowanej z którą każdy sobie poradzi.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Pozostał mi montaż podłogi oraz tapicerki w bagażniku i gotowe. Hak jest solidny i bobrze pomalowany. Jednak pewne uwagi można mieć do precyzji spawania nakrętek w elementach haka i tolerancji kształtu. Nie jest to wielki problem, ale ja miałem kłopot z jedną śrubą, która nie chciała się wkręcić z powodu nie osiowo przyspawanej nakrętki. Trzeba było szlifować otwór diaxem, żeby śruba się wkręciła.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Myślę, że kontrola jakości firmy Steinhof powinna zwrócić na to uwagę jak również na to czy elementy czyli płaskowniki mocujące są proste. Jeden z nich był mocno wykrzywiony i trochą się obawiałem, że przy przykręcaniu belki haka mogą się zerwać śruby. Powoli przy użyciu dużego klucza się naciągnęło ale takie elementy powinny być odrzucane przez kontrolę jakości. Większość ludzi pewnie sobie z tym poradzi, ale ktoś z mniejszym doświadczeniem lub ktoś kto nie ma wielu narzędzi będzie miał problem.

Hak holowniczy Renault Megane Hatchback II 2009

Uważam, że jeżeli wszyscy mamy wspierać polskie firmy to jakość ich produktów powinna być porównywalna z zagranicznymi.Takie małe marudzenie. Poza tym wszystko pozytywnie.

Jeżeli interesuje Cię hak holowniczy do Twojego samochodu - wystarczy, że sprawdzisz nasz bogaty katalog haków holowniczych do twojej marki samochodu, kliknij: https://www.dobrehaki.pl/haki-holownicze-c-1.html lub zadzwoń do naszego doradcy - dla nas najważniejsze jest bezpieczeństwo - chętnie doradzimy i potowarzyszymy Ci w realizacji zamówienia. Zachęcamy do kontaktu!

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże
Zadzwoń