DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104
727 001 105
Strona główna1 » Montaże2 » Hak holowniczy Renault Thalia 2003 - relacja i zdjęcia z samodzielnego montażu klienta

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104
    727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Opinie o produktach

Hak holowniczy Renault Thalia 2003 - relacja i zdjęcia z samodzielnego montażu klienta

Data dodania: 19-09-2019
Od 120 lat Renault nieustannie dąży do spełniania oczekiwań klientów. Klienci Renault w Polsce chętnie decydują się na przydatne rozwiązania technologiczne w aucie. Początek historii marki Renault, podobnie jak w przypadku większości ówcześnie zakładanych firm, związany był ściśle z jej założycielem. Louis Renault (1877-1944) już od najmłodszych lat wykazywał dużą smykałkę do wszelkich spraw związanych z mechaniką, elektrycznością i silnikami.

Jeden z zadowolonych klientów w przesłanym mailu podzielił się z nami opinią, a także przedstawił nam swoją relację z montażu haka wraz z załączonymi zdjęciami. Klient wybrał hak holowniczy marki Auto Hak G37 wraz z wiązką uniwersalną z gniazdem 7 pin UNI7 Martec. Przedstawiamy wzorcowy montaż haka holowniczego.  Jak wyglądał montaż haka w Renault Thalia 1.2 16V 75KM ( benzyna ) rok produkcji 2011 wersja All Inclusive? Sprawdźcie poniżej! 

alt

HAK HOLOWNICZY RENAULT THALIA SEDAN – MONTAŻ

1. Montaż haka zaczynamy od wejścia do kanału w celu dostania się do podwozia samochodu, w moim przypadku był to kanał autobusowy. 
alt
2. W belkach podłużnych do którego przykręcamy hak znajdują się otwory które w moim samochodzie były zaślepione po lewej stronie samochodu, wyciągamy zaślepki.

alt
3. Przykręcamy element 4 z widocznym wcięciem na końcu elementu(patrz instrukcja) z elementem nr 6.
alt
4. Następnie przykręcamy element 5 i 7 po prawej stronie samochodu.
alt
5. Po za montowaniu elementów z punktu 3 i 4, przechodzimy do mocowania belki poprzecznej na której zostanie zamontowany hak. Przykręcamy tabliczkę znamionową i hak.

alt
6. Po dokładnej analizie i sprawdzeniu zestawu, że nie została żadna podkładka, śruba i nakrętka przystępujemy do finalnego dokręcenia poszczególnych elementów za pomocą klucza dynamometrycznego z odpowiednią siła Nm podaną w instrukcji.
 

UNIWERSALNA WIĄZKA 7-PIN THALIA SEDAN – MONTAŻ

1. Przystępujemy do zdjęcia tylnego zderzaka, w moim przypadku nie mogłem go zdemontować, i nawiercałem mały otwór w jednej z dwóch plastikowych zaślepek na wysokości mocowanej wiązki, kable przeciągnąłem na drugą stronę zostawiając niewielki luz przy wiązce tak aby kabel nie był naprężony i nie zwisał pod nią. 
alt
2. Na kablach została umieszczona uszczelka która zamieściłem w wywierconym otworze z odrobiną szarego silikonu pod kolor samochodu który nie rzuca się w oczy.
alt
3. Kolega elektryk za pomocą miernika sprawdził obwód kabli wkładając jedną część do wiązki drugą przytykając kabel aby upewnić się czy wszystko jest jak w schemacie. (Sprawdziliśmy tak wszystkie przewody). 
alt

4. Zdemontowaliśmy lewą lampę, i dostając się do kostki z przewodami zaczęliśmy sprawdzać miernikiem, jaki kolor kabla za co odpowiada, oczywiście elektryk nie był obojętny jak powiedziałem, że montujemy wiązek bez modułu bo taką dostałem informacje www.dobrehaki.pl, że jest nie potrzebny, więc po sprawdzeniu kostki co za jaki kabel odpowiada, wyciągnął z kieszeni żarówkę aby sprawdzić czy na pewno nie będzie przeciążenia po podłączeniu wiązki bez modułu. Nie było przeciążenia, więc przystąpił do montażu wiązki na czerwone klipsy dołączone razem z wiązką.
alt
5. Z lewej strony został też podłączony kabel masy w miejscu, którym był już kabel masowy od świateł.
alt

LAMPA LEWA

Masa

biały

Lewy kierunek

Niebieski z czarnym

Światło przeciwmgłowe

Beżowy z niebieskim

Pozycja lewa

Fioletowy z żółtym

 

LAMPA PRAWA

STOP

Brązowy z czerwonym

Prawy kierunek

Niebiesko-białym z brązowym

Pozycja prawa

Zielony z zielonym

 

Przed podłączeniem zalecam, sprawdzić za co jaki kabel odpowiada bo w każdym samochodzie może być inaczej.

PODSUMOWANIE

Cały montaż haka z wiązka trwał nie całą godzinę dokładnie 52 minuty, po czym od razu pojechałem na stację diagnostyczną i po udanej diagnostyce do urzędu. To był mój pierwszy osobisty montaż haka i uważam, że przy montażu haka do Renault Thalia poradzi sobie osoba która na co dzień nie ma styczności z mechaniką, jeżeli będzie kierowała się instrukcją dołączoną razem z hakiem.
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń