Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Rankingi » Hak holowniczy Skoda Octavia Hatchback II 2004-2013. Ranking najlepszych haków holowniczych
  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:14 689 1105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Hak holowniczy Skoda Octavia Hatchback II 2004-2013. Ranking najlepszych haków holowniczych

Data dodania: 06-08-2020

Jeśli szukacie funkcjonalnego haka holowniczego do Skoda Octavia Hatchback II 2004-2013, bardzo dobrze trafiliście. W tym wpisie bierzemy na tapetę zaczepy holownicze właśnie do tego pojazdu. Wybraliśmy te z nich, które powinny spełnić oczekiwania osób szukających najlepszych i niekoniecznie najtańszych rozwiązań, a także nabywców rozglądających się za dobrymi rozwiązaniami pośrednimi lub najtańszymi (przy zachowaniu  odpowiedniej jakości produktów). Pierwszy punkt dotyczy haków najbardziej prestiżowych, drugi rozwiązań pośrednich (wygodnych w obsłudze i w przystępnej cenie), trzeci poświęcony jest dobrej jakości hakom w podstawowej wersji – z kulą przykręcaną. Zapraszamy do lektury.

Hak wypinany z zamkiem na kluczyk

Nasz faworyt: Auto-Hak H14V

https://dobrehaki.pl/hak-holowniczy-skoda-octavia-ii-p-2022.html

Hak holowniczy wypinany pionowo Auto-Hak VW Bora 1998-2005
Marki Auto-Hak nie trzeba specjalnie reklamować. Jest to najbardziej rozpoznawalny polski producent haków holowniczych, który swoje produkty przygotowuje w oparciu o najwyższe standardy jakości. Do Skoda Octavia Hatchback II 2004-2013 Auto-Hak przygotował bardzo dobrej jakości hak automatyczny z kulą montowaną pionowo. Produkt o numerze katalogowym H14V posiada sprawdzony system wypinania kuli ACS. Kulę wypina się w nim po aktywacji mechanizmu na kluczyk. Sam system jest bardzo mało awaryjny i wygodny w obsłudze, zaś wygląd kuli bardzo atrakcyjny. Samochód wyposażony w ten produkt niewątpliwie nabierze wyjątkowego charakteru. Produkty marki Auto-Hak są warte swojej ceny. Warto przy tym pamiętać, iż haki wypinane AH są często o kilkaset złotych tańsze od tych produkowanych przez firmy zagraniczne (bez straty na jakości).

Zgodnie z danymi technicznymi Auto-Haka maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka H14V to 1800 kg, a nacisk pionowy na kulę haka to 100 kg. Zaczep Auto-Hak H14V bez problemu poradzi sobie z holowaniem lekkich i cięższych przyczep oraz udźwignięciem bagażnika na 3 lub 4 rowery. Podczas montażu należy zdemontować zderzak, konieczne będzie też jego podcięcie. Wymiary podcięcia przedstawia poniższa grafika. Jak widać, podcięcia nie należy się obawiać – usytuowane będzie ono w dolnej, praktycznie niewidocznej części zderzaka. 

Podcięcie zderzaka hak wypinany Auto Hak VW Bora 1998-2005
Hak wypinany Auto-Hak H14V posiada pionowo montowaną kulę. W przeciwieństwie do haków poziomych, gniazdo, do którego wpinana jest kula, schowane jest za zderzakiem. Dzięki temu po wypięciu "główki" hak jest praktycznie niewidoczny. Dodatkowo hak posiada praktyczne, chowane gniazdo elektryczne. Po wypięciu kuli gniazdo zabezpiecza się przez zabrudzeniami praktyczną zaślepką (dołożona przez producenta do całego zestawu). 

Hak wypinany półautomatycznie

Nasz faworyt: Auto-Hak H14A

https://dobrehaki.pl/hak-holowniczy-skoda-octavia-ii-p-2021.html

Hak holowniczy wypinany Auto-Hak VW Bora 1998-2005
Jeśli szukacie wygodnego w obsłudze, dobrej jakości (i nie najdroższego) haka holowniczego, polecamy produkt marki Auto-Hak o numerze katalogowym H14A. Auto Hak to obecnie najlepszy i największy polski producent haków holowniczych, który jakością swoich produktów dotrzymuje kroku wielu firmom zagranicznym. Produkty AH znane są już w wielu europejskich krajach. Hak H14A to hak półautomatyczny z kulą wypinaną. Kulę wypina się po aktywacji specjalnej dźwigni. Hak nie posiada zabezpieczenia przed kradzieżą, ma za to szybki, praktycznie bezawaryjny system wypinania kuli. Jeśli komuś będzie zależało na dodatkowym zabezpieczeniu, w miejsce zawleczki (która dodatkowo zabezpiecza cały mechanizm) można zastosować metalową linkę z np. zamkiem na szyfr lub kluczyk. Z uwagi na zdarzające się od czasu do czasu kradzieże kul, w przypadku wszystkich haków wypinanych półautomatycznie radzimy trzymać się poniższej zasady: Nieużywaną kulę demontujemy i chowamy, np. do bagażnika. Podpinamy ją dopiero wtedy, gdy zamierzamy jej używać. Hak został tak skonstruowany, iż pod obciążeniem, np. po podpięciu przyczepy nie da się jej (kuli) zdemontować.

Hak Auto-Hak H14A ma takie same parametry jak wcześniej omawiany hak marki Auto-Hak. Zgodnie z danymi technicznymi Auto-Haka maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka H14A to 1800 kg, a nacisk pionowy na kulę haka to 100 kg. Hak wymaga demontażu oraz niewielkiego podcięcia zderzaka. Podcięcie będzie mieć podobne wymiary, jak w haku automatycznym opisywanym powyżej. Hak H14A to dobre rozwiązanie dla osób ceniących sobie wygodę i czas. Wypięcie kuli trwa maksymalnie kilka sekund. Wystarczy wyciągnąć zawleczkę, aktywować dźwignię i delikatnie podnieść kulę – powinna wypiąć się z gniazda bez żadnych problemów. Haki półautomatyczne w większości przypadków kosztują maksymalnie 100-200 złotych więcej od najtańszych haków przykręcanych (posiadających homologację). Warto wspomnieć, iż producent do całego zestawu dorzuca praktyczny pokrowiec do przechowywania kuli oraz zaślepkę gniazda. 

Dobrej jakości hak z kulą przykręcaną

Nasz faworyt: Auto-Hak H14

https://dobrehaki.pl/hak-holowniczy-skoda-octavia-ii-p-2020.html 

Hak holowniczy z kulą przykręcaną Auto Hak VW Bora 1998-2005

Hak o symbolu H14 to podstawowy produkt marki Skoda Octavia Hatchback II 2004-2013. Zgodnie z danymi technicznymi Auto-Haka maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka H14 to 1800 kg, a nacisk pionowy na kulę haka to 100 kg.Hak wymaga – podobnie jak poprzednicy – demontażu oraz podcinania zderzaka. Choć jest to hak najprostszy w swej konstrukcji, nie jest to hak jakościowo najgorszy. Posiada – jak poprzednicy - dobre zabezpieczenie antykorozyjne (solidna warstwa farby proszkowej), homologację, uchwyt gniazda, odpowiedniej twardości śruby. Jeśli szukacie dobrego, i jednego z najtańszych, rozwiązania – wybierzcie hak H14. 

Często słyszymy opinię: Jeśli zaistnieje potrzeba demontażu kuli, w przypadku haka z kulą przykręcaną mogę ją po prostu wykręcić. Warto jednak pamiętać, że w większości przypadków jest to mało wygodne, a w innych praktycznie niemożliwe. Śruby, które cały czas wystawiane są na warunki atmosferyczne, nie zawsze łatwo zdemontować. Prócz tego w niektórych pojazdach uchwyt, do którego przykręcona jest kula, schowany jest częściowo w zderzaku (przysłoniętą śrubę wprawdzie da się zdemontować, ale dopiero po ściągnięciu zderzaka).  Oczywiście nie chcemy nikogo zniechęcać do haków z kulami przykręcanymi, lecz jeśli zależy Wam na wygodzie i estetyce pojazdu – warto dopłacić do któregoś z haków wypinanych. 

Porównanie rozwiązań w hakach holowniczych

Na koniec w krótkiej tabeli przedstawiamy zestawienie trzech powyższych rozwiązań.

altWszystkie powyższe produkty pasują do Skoda Octavia Hatchback II 2004-2013. 

Jeśli masz pytanie, zostaw je proszę w komentarzu.

Z pozdrowieniami
Team DobreHaki.pl

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Rankingi