DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104
727 001 105
Strona główna1 » Montaże2 » Hak holowniczy Toyota Corolla Verso - montaż haka

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104
    727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Opinie o produktach

Hak holowniczy Toyota Corolla Verso - montaż haka

Data dodania: 06-02-2019
Toyota Corolla Verso II generacji to nasz dzisiejszy bohater. Opisywany w poniższym artykule model pochodzi z 2006 roku. Właściciel zdecydował się na montaż haka w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jak przebiegał montaż haka Toyota Corolla Verso? Czy obyło się bez problemów? To wszystko przedstawimy Wam poniżej. 

Klient zdecydował się na zakup haka holowniczego w naszym sklepie internetowym, w której uzyskał dodatkową pomoc w dobrze haka do swojego auta. Padła decyzja o zakupie haka Steinhof do Toyoty Corolli Verso, mianowicie chodzi o model T-124. Po krótkiej rozmowie poleciliśmy również montaż haka Toyota w jednym z zaprzyjaźnionych i sprawdzonych warsztatów. Będąc osobiście przy montażu postanowiliśmy go wam opisać.

Montaż haka holowniczego Toyota Corolla Verso

Montaż haka Toyota Corolla Verso oceniamy na dość uciążliwy gdyż jest sporo zabawy przy demontażu tłumika i zderzaka. Zdecydowanie wymagany jest podnośnik kolumnowy bądź kanał który może znacznie ułatwić nam to zadanie oraz spora ilość narzędzi. Demontaż zderzaka zaczynamy od wyjęcia spinek bocznych, zderzak rogami odstaje, wystarczy energicznie pociągnąć i odskakuje bez problemu.

Mamy w tym momencie do zdemontowania dwa kołki pod zderzakiem. Górna część jest przykręcona od środka, plastikową czarną listwę trzeba również zdemontować. Patrzymy w zagłębienia i mamy dwie szpilki znajdujące się w bagażniku, odkręcamy śrubę M10 i zderzak jest już nasz. Toyota posiadała niefabryczne czujniki parkowania, nie odpinaliśmy ich aby nie dokładać sobie pracy.

alt

Dzięki dość długiej wiązce czujników zderzak mogliśmy odgiąć na prawą stronę i odłożyć. Belka zamontowana dość solidnie przykręcona na 4 śruby które siedzą dość mocno. Za pomocą klucza nr 12 belka jak i śruby zostały zdemontowane. Samochód po zdemontowanej belce. Belka idzie w odstawkę bądź na złom gdyż przy haku nie montujemy jej ponownie. Następnie demontujemy boczne wywietrzniki widoczne również na poniższym zdjęciu. Wchodzimy pod samochód i ściągamy tłumik z wieszaków, dlatego też potrzebny nam był podnośnik kolumnowy bądź dostępny ogólnie kanał o którym wspomnieliśmy na początku. W wersji z silnikiem Diesla znajduje się 3 sztuki wieszaków tłumika. Dodatkowo zamocowana nad tłumikiem, na śruby M10, jest osłona którą też musimy zdemontować.

Czas na montaż haka holowniczego

Mamy auto przygotowane pod montaż haka, wkładamy boczne elementy w podłużnice kolejność dowolna. Od spodu przykładamy dolne blachy, skręcamy wszystko w tzw. palcach aby ustawić sobie całość odpowiednio. Resztę śrub również łapiemy w palcach, a przez wywietrzniki wkładamy małe blaszki i skręcamy przez podwozie. Pomiędzy płaskowniki wsuwamy belkę haka i skręcamy już całość solidnie kluczami. Wiązka elektryczna haka została poprowadzona obok bocznego wywietrznika, podpięta została pod wtyczkę lampy oraz wiązkę na tylnym pasie. Podcięcie zderzaka wykonujemy dokładnie jak jest ujęte w instrukcji dołączonej do zestawu, czyli na 8 cm szerokości i na 6 cm głębokości. Wszystko pasuje idealnie.

Hak już na miejscu, więc pozostało złożyć wszystko w całość. Wieszamy tłumik z powrotem na swoje miejsce, zdjętą wcześniej osłonę ponownie przykręcamy 2 starymi śrubami, oraz jedną nową która jest dłuższa i została dołączona w komplecie. Montaż haka Toyota Corolla Verso zajmuje ok 3 godziny łącznie, z czego około godziny zajmuje nam montaż i demontaż samego zderzaka, szukanie śrub montażowych itp. Mimo wspomnianych kłopotów montaż przebiega sprawnie a efekt finalny jest zadowalający zarówno nas jak i samego klienta.

WAŻNA INFORMACJA!
Warto zwrócić uwagę czy auto posiada instalacje LPG. Jeżeli jest to wersja benzynowa wyposażona w butle LPG zamontowaną pod zderzakiem może pojawić się spory problem z montażem. W opisywanej powyżej wersji z silnikiem D4D hak niemalże oparł się o koło zapasowe i nie stanowiło to w tej wersji problemu. Jednak w przypadku instalacji LPG będzie to niemożliwe i prawdopodobnie trzeba będzie ingerować w instalacje przesuwając butle jeśli będzie możliwość bądź demontować całkowicie. Pamiętajmy że butle są większe niż koło zapasowe.
 

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń