Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Montaże » Hak holowniczy VW Golf 4 - montaż haka z wiązką UNI7
  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:14 689 1105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Hak holowniczy VW Golf 4 - montaż haka z wiązką UNI7

Data dodania: 14-02-2018
Hak holowniczy VW Golf IV to nasze kolejne zadanie montażowe do wykonania jakie zostało nam powierzone przez klienta. Volkswagen Golf to auto chyba którego nie trzeba jakoś specjalnie przedstawiać publiczności. Początki produkcji tego modelu sięgają aż lat 70-tych aczkowliek na nasz warsztat trafił model IV generacji pochodzący z 99 roku w wersji z mało awaryjnym benzynowym silnikiem. Klient zdecydował się na założenie u nas haka do swojego Golfa i po krótkich rozmowach zdecydował się na zakup haka polskiego producenta, mowa mianowicie o haku V-056 firmy Steinhof. Do tak prostego zestawu dobraliśmy okablowanie w postaci uniwersalnej wiązki elektrycznej UNI7. alt

Montaż haka holowniczego w VW Golf IV – przygotowanie

Jak to bywa zazwyczaj przy takim montażu, ważne jest aby przystąpić do niego z zachowaniem odpowiedniej kolejności. Nie inaczej jest też w tym przypadku, zawsze przed podjęciem pracy sprawdzamy cały zestaw wraz z instrukcja raz przygotowujemy sobie wszystko w zasięgu rąk (potrzebne klucze, nakrętki, śruby). Pozwoli to na dobre zorganizowanie czasu pracy i zaoszczędzi nam bezsensownego biegania w poszukiwaniu jakiś tam potrzebnych rzeczy. To wbrew pozorom potrafi w niektórych przypadkach zaoszczędzić nawet 30-40 minut w całym czasie pracy a to sporo...
hak holowniczy vw golf IV
Gdy mamy już wszystko przygotowane przystępujemy do pracy. Zaznaczyć trzeba że jeśli nie posiadamy podnośnika kolumnowego w swoim garażu czy warsztacie to potrzebny będzie kanał gdyż większość pracy wykonywać będziemy pod autem. Aby zdemontować zderzak bez większych kłopotów warto auto podnieść na podnośniku i postawić za belkę na tzw. kobyłkach lub innych dostępnych wspornikach. Chodzi o to, że musimy ściągnąć tylne koła i nadkoli błotnych. 
hak holowniczy vw golf IV
VW Golf IV – demontaż zderzaka i belki haka

Przystępujemy zatem do demontażu zderzaka, skoro mamy auto już podniesione. Demontujemy tylne lampy i odkręcamy wkręty pod zderzakiem. Mamy dwa kołki w których należy wcisnąć środek. Musimy również odkręcić zderzak od spodu który jest mocowany na kilka wkrętów. Tak samo w zakolach błotnych które odkręcamy. Po odkręceniu wszystkich wkrętów pociągamy zderzak lekko ale stanowczo do siebie i powinien odskoczyć od tylnych nadkoli jak na zdjęciu poniżej. Jeśli puścił bez problemowo odkładamy go w bezpieczne miejsce. Tak aby nei zawadzał w dalszych pracach.
hak holowniczy VW Golf IV
Po rozkręceniu i demontażu zderzaka pojawia się nam belka zderzeniowa którą również odkręcamy. Demontujemy ją całkowicie "złomując" gdyż nie będziemy ponownie jej montować. Jej miejsce zastąpi spełniając główne zadanie, zamontowana w późniejszym etapie belka haka. Po odkręceniu belki zderzeniowej ukaże się dostęp do podłużnic który w dwóch miejscach jest zaślepiony. Oczywiście usuwamy zaślepki udrażniając i przystępujemy do montażu haka.

hak holowniczy VW Golf IV

Hak holowniczy VW Golf IV – montaż

Skoro pozbyliśmy się belki zderzeniowej i mamy wszystko przygotowane do montażu bierzemy się za montaż samego haka. Belkę haka wsuwamy w otwory w podłużnicach. Tak aby otwory montażowe w tzw. "bocznych wąsach" pokryły się z fabrycznymi  otworami montażowymi w podłużnicach. Po wsunięciu belki dokręcamy wszystko śrubami stabilnie w całość. Podcięcie zderzaka jest praktycznie nie widoczne ale niestety wymagane przez producenta. Dokręcamy gniazdo i kule haka i teoretycznie mamy całość gotową. Warto w tym momencie jednak pociągnąć wiązkę elektryczną od gniazda haka gdyż podpinamy się do lamp. Chcąc jednak zamontować lampy musimy wcześniej zamontować zderzak gdyż pod lampami mamy śruby montażowe. Dlatego skręcamy całość w odwrotnej kolejności niż na początku i przechodzimy do montażu wiązki.hak holowniczy VW Golf IV

Hak holowniczy VW Golf IV – montaż wiązki UNI7

Wiązkę uniwersalną montujemy do lamp tylnych. Wprowadzić możemy je do bagażnika dowolnie. Ja wykorzystałem do tego gumowe zaślepki pod lampami które idaelnie do tego pasują. Wprowadzamy wiązkę z rozłączeniem na lewą i prawą stronę zgodnie z instrukcją dołączoną do zestawu. Poniżej również wspominam kolorystykę którą trzeba zachować podczas podpinania wiązki do okablowania lamp w samochodzie. 

hak holowniczy VW golf IV
Tak więc przewody podpinamy w kolejności jak poniżej przedstawiono. Również zdjęcia mam nadzieję obrazują podpięcie wiązki z rozdziałem na stronę. Jeżeli będziecie mieli problemy z podłączeniem pomocna może okazać się instrukcja montażu lub ewentualnie poradniki w internecie. Aczkolwiek moim zdaniem podłączenie jest dość proste i łatwe więc myślę, że nie będziecie mieli większego problemu ;)

Strona Lewa:

- Żółty-Czarny z białym
- Czerwony-Czerwony z czarnym
- Niebieski-Szary z białym
- Czarny- Szary z czarnym 
hak holowniczy golf IV
Strona Prawa:

- Zielony-zielony z czarnym
- Brązowy-szary z czerwonym
- biały-brązowy
hak holowniczy Golf IV
Tym sposobem dochodzimy do końca naszej pracy. Wiązka zamontowana, hak również, wszystko na swoim miejscu więc nie pozostało nic innego tylko dokręcić koła i opuścić samochód na ziemie. Możemy pracę uznać za zakończoną. Zostaje tylko oddać auto klientowi i możemy świętować ;)

hak holowniczy VW Golf IV

Szybki montaż haka holowniczego VW Golf IV

Jak widać po powyższej relacji z montażu, hak holowniczy VW Golf IV nie sprawia dużo problemów z montażem. Trochę zabawy z demontażem elementów i to w sumie tyle komplikacji. Reszta pracy przebiega całkiem sprawnie i bez problemowo. Montaż haka prosty i nie wymaga większej filozofii więc jest jak najbardziej możliwy w domowych warunkach. Musimy mieć jedynie dostęp do kanału lub podniesienia auta dość wysoko. Wiązka również nie stawiała znacząco oporu także przy odrobinie cierpliwości i chęci podpięcie jej również przejdzie bez komplikacji. Czas jaki łącznie powinniśmy sobie zarezerwować na montaż haka to 2 godziny. Po tym czasie klient odjeżdża zadowolony z hakiem holowniczym zamontowanym na swoim aucie, co też miało miejsce w tym przypadku ;)
Hak holowniczy VW Golf IV
Jeśli poszukujecie haka do takiego modelu Volkswagena zapraszam do kliknięcia w ten link: hak-holowniczy-VW-GOLF-IV ewentualnie jeśli interesuje Was hak do innego modelu VW to pełną ofertę znajdziecie pod tym linkiem https://dobrehaki.pl/haki-holownicze-vw-c-1_1823.html
Jeżeli masz jakieś pytania co do montażu haka zadaj je w komentarzach. Postaram się pomóc odpowiadając na wszystkie.

Komentarze (2)
piotrek 26-06-2018 13:13:43
bardzo dobry artykuł, moja golfunia już ma hak :D dzięki Martec, polecę was dalej
Maro 12-06-2019 16:16:14
Podłączyłem tak jak w opisie w VW 4 combi i wybija mi bezpiecznik z lewego postoju, masz pomysł co jest nie tak?

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże