Montaż haka holowniczego Dacia Duster 2022 1.3 TCe FWD
Kolejny, zadowolony klient samodzielnie zamontował hak holowniczy wraz z wiązką elektryczną i podzielił się z nami swoimi wrażeniami z montażu, jak i samego zakupu. Klient wybrał hak holowniczy od Auto Haka, wiązkę elektryczną dedykowaną do Dacii Duster 2022 1.3 TCe FWD. Zobaczcie, jak przebiegał montaż haka do tego modelu samochodu.
Dacia Duster 2022 - montaż haka holowniczego
Podczas wyboru haka do auta kierowałem się własnym doświadczeniem z użytkowania wyrobu firmy Auto-Hak w Mitsubishi Outlander. Bardzo dobrze sprawdzał się w holowaniu przyczep towarowych jak i kempingu, więc w nowym Dusterze założyłem, że również powinien się sprawdzić.
Jak zamontować holowniczy hak do Dacii Duster 2022?
Resarge ofert nakierował mnie na bogatą ofertę firmy dobrehaki.pl. Tu Pan Marek pomógł mi odpowiednio skompletować hak z dedykowaną wiązką 13 PIN do Dustera. I tak otrzymałem taki zestaw:
W pierwszej kolejności zacząłem demontować plastiki i wykładzinę wnętrza:
Następnie opuściłem kosz z zapasem i wybrałem koło:
Następnie odłączyłem wieszak tłumika końcowego (wystarczyła końcowa guma, druga pozostała podpięta) i dzięki temu mogłem wykręcić i zdjąć osłonę termiczną tłumika. Zabieg ten jest niezbędny do dostania się do podłużnicy, do której będzie dokręcony wspornik haka:
Następnie wyciąłem delikatnie nożykiem maskownice otworów konstrukcyjnych, a od środka zdjąłem zaślepki:
Segregacja śrubek i do boju:
Montaż wsporników i dokręcanie kluczem dynamometrycznym wg zaleceń z instrukcji:
Złapanie belki haka i dokręcenie odpowiednią siłą:
Luz między wspornikami i belką łatwo się ściąga i wszystko ładnie pasuje
Następnie montuję gniazdo na kulę haka i wspornik gniazda 13PIN z tabliczką znamionową:
Można w tym momencie stwierdzić, że praca mechaniczna zakończona, zostaje „elektryka”. Na początku wiadomo – odłączamy klemę „+” na akumulatorze:
Na miejsce przepustu wiązki wybieram zaślepkę w podłodze bagażnika z lewej strony. Wg instrukcji powinienem to zrobić przez 3 zaślepkę widoczną na zdjęciu, ale nie udało mi się tego dokonać:
Następnie podpinam piny do gniazda i przykręcam je do wspornika. Gniazdo można łatwo chować za zderzakiem, ma możliwość podnoszenia/opuszczania. Również jeśli nim gdzieś zaczepimy ma pewien zakres zamortyzowania zaczepu dzięki montażu na sprężynie:
Wejście kabli zabezpieczyłem dodatkowo silikonem wewnątrz zaślepki (nie ma tego na zdjęciach) a sam kabel złapałem opaskami by nie doszło do przetarć:
Oczywiście ogonki opasek uciąłem.
Kolejna część prac to podpięcie pod instalacje. Dacia nie w pełni przygotowała miejsca, gdzie to zrobić, ale instrukcja dość jasno opisuje gdzie należy to zrobić.
Zdjęcie tapicerki słupka nie jest konieczne przy sprawnych dłoniach. Jednak ułatwi to podłączenie „masy” pod fabryczną śrubę. Tu też wpinamy się pod lampę ze „stopem” i „przeciwmgłowymi”. Montujemy też moduł na taśmę dwustronną do słupka:
Poniżej musimy znaleźć czerwony przewód, zawinięty w izolacji za fabryczną kostką.
Zarabiamy go złączką z zestawu elektryki i łączymy z kostką od instalacji haka.
Spleciony przewód żółto/czarny musimy podciągnąć pod gniazdo OBD:
Za gniazdem OBD łączymy przewody szybkozłączkami żółty z zielonym, a czarny z niebieskim. Przewód układamy i ukrywamy pod plastikami i uszczelkami drzwiowymi:
Gotowe! Składamy osłony, tapicerki, koło w uchwyt i po sprawie:
Zrobiłem test na przyczepie kempingowej – wszystko działało jak należy. Badanie techniczne tylko potwierdziło poprawność montażu.
Jeżeli interesuje Cię hak holowniczy do Twojego samochodu - wystarczy, że sprawdzisz nasz bogaty katalog haków holowniczych do twojej marki samochodu, kliknij: https://dobrehaki.pl/haki-holownicze-c-1.html lub zadzwoń do naszego doradcy - dla nas najważniejsze jest bezpieczeństwo - chętnie doradzimy i potowarzyszymy Ci w realizacji zamówienia. Zachęcamy do kontaktu!
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże