DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104 / 5
info@dobrehaki.pl
Strona główna » Montaże » Samodzielny montaż wiązki elektrycznej dedykowanej 13 pin - Alfa Romeo MiTo 2008

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383

  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104 / 5
    lub 727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Samodzielny montaż wiązki elektrycznej dedykowanej 13 pin - Alfa Romeo MiTo 2008

Data dodania: 22-09-2020

Do grona naszych samodzielnych montażystów tym razem dołączył Pan Daniel - w naszym sklepie zakupił hak holowniczy do Alfa Romeo MiTo 2008. Klient wybrał wiązkę elektryczną dedykowaną 13 pin, którą gorąco polecamy. Cieszymy się tym bardziej, ponieważ postanowił przesłać nam kilka słów na temat samego montażu oraz zdjęcia. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszym montażowym artykułem.

Kilka słów o Alfie Romeo MiTo, najmniejsze auto w ofercie Alfy Romeo produkowane od 2008 roku. Stylistycznie wzoruje się na koncepcji z prototypu 8C Competizione. Początkowo miał nazywać się Junior lub Furiosa, ale ostatecznie przekształcono roboczą nazwę Mi.To w MiTo. Nawiązuje ona do dwóch miast: Mediolanu (włoskie Milano) i Turynu (wł. Torino), gdzie auto zostało zaprojektowane (autorem jest biuro Centro Stile Alfa Romeo) i gdzie jest produkowane. Mito to również po włosku „legenda”. Model zbudowano na płycie podłogowej SCSS Fiata, na której powstał też Fiat Grande Punto.

Samodzielny montaż wiązki elektrycznej dedykowanej 13 pin - Alfa Romeo MiTo 2008

W nowych modelach Alfa Romeo Mito z systemem wspomagania bezpieczeństwa podczas jazdy (ABS, ESP, fabryczne czujniki parkowania, itp.) należy stosować dedykowaną wiązkę elektryczną haka JEAGER AL40T. Dzięki niej mamy pewność, że w razie potrzeby wszystkie systemy bezpieczeństwa zadziałają prawidłowo.

Instalacja elektryczna w Alfa Romeo Mito została przygotowana do wpięcia wiązki dedykowanej haka AL40T. W przygotowane przez Alfa Romeo gniazda na wyjściu instalacji, wpinamy wtyczki zakupionej wiązki dedykowanej. W przypadku wiązki uniwersalnej, jej podłączenie przebiega bardziej inwazyjnie. Przewody wiązki uniwersalnej należy wlutować w rozciętą instalację elektryczną samochodu. Okablowanie wiązki uniwersalnej 13 biegunowej posiada standardową (uśrednioną) długość. W przypadku wiązki dedykowanej AL40T długość przewodów jest dopasowana do Mito, pozwala to na ich optymalne ułożenie w pojeździe. Więcej informacji: https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-alfa-romeo-mito-od-2008r-gniazdo-13-pin-p-6430.html

RELACJA NASZEGO KLIENTA: 

1. Demontaż dolnej części zderzaka (odkręcenie ogólnodostępnych wkrętów na spodzie zderzaka i delikatne wypięcie zatrzasków u góry zderzaka. Demontaż wnętrza – tapicerki bagażnika wg instrukcji obsługi montażu wiązki – instrukcja bardzo dokładna.
2. Odłączenie akumulatora.
alt3. Zlokalizowanie fabrycznego otworu do przepuszczenia przewodów. Istniejący otwór pozwolił na umieszczenie wiązki elektrycznej haka obok fabrycznych przewodów zasilania lampy cofania i światła przeciwmgielnego. Długość przewodów wystarczająca aby bez problemu podłączyć światło przeciwmgielne i cofania. Zamocowany na przewodach gumowy korek fi 25 mm idealnie pasuje do fabrycznej uszczelki i się w nią wciska. Przykręcenie masy wiązki do śruby masowej w bagażniku.
alt
4. Podłączenie przewodów wiązki elektrycznej haka do światła przeciwmgielnego i lampy cofania wg instrukcji obsługi montażu wiązki – instrukcja bardzo dokładna w zasadzie polega na wypięciu lampy i wpięciu w gniazdo lampy wtyczki wiązki wraz z dodatkowym gniazdem i wpięciu fabrycznej wtyczki w dodatkowe gniazdo wiązki haka.
alt
5. Przykręcenie gniazda do wspornika haka i podłączenie przewodów wiązki elektrycznej haka do gniazda kolorami wg instrukcji obsługi montażu wiązki – instrukcja bardzo dokładna.
alt6. Montaż na dwóch „śledziach” centralki i podłączenie wiązki do centralki wewnątrz bagażnika
alt
7. Podpięcie lamp tylnych analogicznie jak pkt.4
alt.8. Demontaż tapicerki słupka okna bocznego tylnego poprzez mocne szarpnięcie (wyskakują zatrzaski), poluzowanie śrub tapicerki wnętrza samochodu (element z głośnikiem), demontaż pojemnika na kubek poprzez mocne szarpnięcie (wyskakują zatrzaski), odkręcenie progu drzwi kierowcy, demontaż schowka z pokrywą bezpieczników przy kierownicy poprzez mocne szarpnięcie (wyskakują zatrzaski). Przeciągnięcie linki do przeciągania przewodów elektrycznych przez kanał kablowy progu i pod tapicerką boczną pod tylnym oknem i z lewej strony pod kierownicą. Zaczepienie przewodu zasilającego wiązki do linki (najlepiej przez owiniecie taśmą izolacyjną elektryczną) i przeciągnięcie go do skrzynki bezpieczników.
alt9. Przepinanie przewodów zasilania, tak naprawdę wymiana obudów wtyczek na wtykach zasilania. Wtyk fabryczny przewodu zasilania demontujemy i montujemy go na przewodzie zasilania wiązki. A wtyk dostarczony wraz z wiązką na przewodzie zasilania kabla zasilania.
alt10. Podłączenie akumulatora.
alt11. Podłączenie przyczepki celem sprawdzenia czy wszystkie lampy działają. Wszystko działa i po sprawie. 12. Pozostaje jeszcze montaż wszystkich zdemontowanych wcześniej elementów tapicerki, tylnego słupka, pokrywy bezpieczników, pojemnika na kubek i listwy progowej drzwi kierowcy w odwrotnej kolejności jak demontaż.

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże
Zadzwoń