DobreHaki.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 104
727 001 105
Strona główna1 » Montaże2 » Wiązka dedykowana haka holowniczego Passat B6 Sedan - montaż klienta

Wyszukaj hak

Kontakt

  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
    NIP: 7441462383
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:727 001 104
    727 001 105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Wiązka dedykowana haka holowniczego Passat B6 Sedan - montaż klienta

Data dodania: 06-06-2019

Tym razem stworzyliśmy kolejny ekspercki artykuł na podstawie relacji naszego klienta - Pan Robert samodzielnie zmierzył się z zadaniem i zamontował dedykowaną wiązkę elektryczną, podzielił się z nami swoimi wrażeniami z montażu, jak i samego zakupu. Klient wybrał wiązkę elektryczną dedykowaną do swojego Volkswagena Passata B6 w wersji 13 pinowej, czyli przeznaczonej do przewozu np. cięższych przyczep, bagażników rowerowych oraz kempingów. 

Kilka słów o VW Passat B6, Szósta generacja słynnego Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona w wersji limuzynowej. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. 

Montaż wiązki haka holowniczego do VW Passat B6 Sedan [relacja klienta]

Z pewnością, skoro trafiliście na ten artykuł jesteście ciekawi, jak przebiegła instalacja wiązki haka firmy Erich Jaeger. Sami zobaczcie na obszernej fotorelacji od naszego klienta: Na początek wyjmujemy totalnie wszystko z bagażnika.

altOdkręcamy listwę pasa tylnego, która to trzyma się na 2 śrubach oraz 4 zatrzaskach.

alt
Odkręcamy lewy boczek (po 2 śruby w srebrnych uchwytach). Następnie odciągamy boczek do środka i wypinamy z kolejnych 4 zaczepów, które znajdują się w okolicy szyby.
alt
Aby zdjąć lampę musimy zdemontować czarną- gumową zaślepkę. Należy wcisnąć pomiędzy lampę a w/w zaślepkę np szpachelkę i odciągnąć ją do środka auta i do tyłu. Pod zaślepką znajduje się plastikowa nakrętka. 

altDzięki zdjęciu boczku uzyskujemy dostęp do lewej lampy od środka.altJest to o tyle istotne , jeśli nie chcemy połamać plastikowych bolcy (co niestety uczynił ktoś kto rozkręcał moje auto wcześniej :-( ) Wkładamy rękę do środka i staramy się palcami odgiąć delikatnie bolce aby wyskoczyły z otworów montażowych. altDostęp do prawej lampy uzyskamy dzięki " schowkowi" Postępujemy analogicznie.Po zdemontowaniu lamp możemy przystąpić do demontażu zderzaka. Pod lampami znajdują się śruby. Wykręcamy je oraz wszystkie śruby w nadkolach oraz pod spodem zderzaka. altW nadkolach znajdują się dodatkowo po 1 kołku. Należy najpierw wysunąć trzpień, a następnie wyjąć cały kołek. 

alt
Aby zdjąć zderzak wystarczy go odciągnąć do tyłu. Może jeszcze lekko się trzymać na zatrzaskach wzdłuż pasa tylnego ale przy zdejmowaniu nie stawiają one dużego oporu.Przystępujemy do montażu samej wiązki.Przeciągamy wiązkę przez otwór montażowy i mocujemy kabel  alt
Przykręcamy gniazdo haka do łapy mocującej i możemy montować zderzak na miejsce.
alt
Przyklejamy moduł haka w wybranym miejscu i przykręcamy kable masy do dedykowanej śruby na nadkolu. Przeciągamy wiązkę przy szybie i dalej pod boczkiem oraz wzdłuż lewego progu. Boczek trzyma się na 1 śrubie pod fotelem pasażera oraz na jednym zatrzasku. Po odkręceniu śruby trzeba go po prostu unieść do góry. Demontujemy cały próg i przeciągamy wiązkę aż do bezpieczników. Aby zdjąć rączkę otwierającą klapę silnika trzeba wysunąć "klin" który znajduję się w w/w rączce od strony pedału sprzęgła.
alt

Gdy już wiązka jest na miejscu przystępujemy do instalacji kabelków:
Otwieramy bezpieczniki i odkręcamy całą puszkę. Wyjmujemy szufladkę pod kierownicą i po chwili manewrów uda się wyjąć tamtędy wszystkie bezpieczniki na zewnątrz. W instrukcji jest obrazek nakazujący przy moim modelu samochodu podpiąć kable zasilające po numerem 44-45 Jednak okazało się, że 44 było zajęte, a 45 nie miało zasilania. Za radą elektryka samochodowego wpiąłem w/w kable w miejscu 23 i 25. Lekko nie było gdyż cała wiązka idąca do bezpieczników jest bardzo ciasna i generalnie ciężko było prawidłowo wcisnąć w odpowiednie miejsce końcówkę kabla. Zostały cienkie kabelki, które trzeba wpiąć w CAN. 
alt

CAN znajduje się głęboko pod kierownicą. Należy odkręcić osłonę wlotów powietrza znajdującą się nad pedałami. Szukamy kostkę G i ją wyjmujemy( ja prawie urwałem z niej kable ponieważ nie wiedziałem, że trzeba dodatkowo przesunąć czerwoną szynę, która trzyma wszystkie kostki. Postępujemy zgodnie z instrukcją i wysuwamy odpowiednie piny, a na ich miejsce wciskamy piny z wiązki, następnie instalujemy na pinie samochodowym kostkę i łączymy z kostką z wiązki. Składamy kostkę g i instalujemy na miejscu. Teraz pora na kostkę F. Postępujemy analogicznie, zgodnie z instrukcją. Po montażu białej kostki składamy wszystko do kupy.

Podpinamy przyczepkę i sprawdzamy wszystkie światła. Moduł wymaga programowania, ponieważ przy cofaniu za każdym razem będą nam załączać się czujniki cofania. Można je wyłączyć ręcznie, ale staje się to irytujące gdy musisz kilka razy się poprawić.
Gdy już wszystko było poskładane przy próbie odpalenia auta wszystkie przekaźniki pod kierownicą zaczęły trzeszczeć strzelać. Już miałem wizje wymiany CAN-a bo przypomniało mi się, jak wisiałem na kablach bo kostki nie szło wyjąć.Jaki z tego morał. Postępuj zgodnie z instrukcją a w niej na pierwszym obrazku jest "odłącz akumulator" :-D Ja to pominąłem i przez to, że dość długo bawiłem się z całym montażem  rozładował mi się akumulator. Polecam jednak samodzielny montaż każdemu!

Jeżeli interesuje Cię hak holowniczy do Twojego samochodu - wystarczy, że sprawdzisz nasz bogaty katalog haków holowniczych do twojej marki samochodu, wystarczy kliknąć: https://www.dobrehaki.pl/haki-holownicze-c-1.html lub zadzwoń do naszego doradcy - dla nas najważniejsze jest bezpieczeństwo - chętnie doradzimy i potowarzyszymy Ci w realizacji zamówienia. Zachęcamy do kontaktu!

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń