Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Zalety wiązek dedykowanych haka holowniczego - dlaczego lepiej wybrać taką wiązkę?
  • DOBREHAKI.PL
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:info@dobrehaki.pl
  • Telefon:14 689 1105
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Zalety wiązek dedykowanych haka holowniczego - dlaczego lepiej wybrać taką wiązkę?

Data dodania: 21-05-2020

Wiązki dedykowane haka holowniczego przeznaczone są do określonego modelu samochodu lub kilku modeli danej marki. Ich długość jest idealnie dopasowana do danego pojazdu. Posiadają one oryginalne wtyczki, pasujące do punktów montażowych (gniazd) przewidzianych przez producenta. W wielu przypadkach (choć nie zawsze) jej montaż nie jest zbyt skomplikowany, a podczas instalacji trudniej o popełnienie błędu.

Wiązka dedykowana może występować w wersji bez i z modułem. Czasami moduł jest już zainstalowany w pojeździe, a czasami nie. Niektóre samochody mogą posiadać przygotowanie pod montaż takiej wiązki lub go nie posiadać. Producenci wiązek wychodzą naprzeciw wszystkim tym wyzwaniom. 

Poznajmy zalety wiązek dedykowanych haka holowniczego

  • Przez użycie tego samego typu konektorów co w pojeździe, połączenia są bardzo pewne, niezawodne.
  • Szybki montaż i demontaż
  • Perfekcyjne dopasowanie, “szyte na miarę” części takie jak wiązka, elektronika, gniazda, osłonki, długość przewodów.
  • Współczesna elektronika w nowoczesnych samochodach jest często bardzo zaawansowana, zestaw dedykowany wiązki haka będzie z nią współpracował i nie będzie miał na nią negatywnego wpływu.
  • Brak ryzyka uszkodzenia elektryki i elektroniki auta.
  • W zestawie są wszystkie niezbędne części, aż do ostatniej śrubki i nakrętki.
  • Jasna i czytelna instrukcja montażu i obsługi z możliwie największą liczbą rysunków. Bez długich tekstów, lecz z jasnym opisem tego, co musi być wykonane.
  • Optymalny stosunek ceny do jakości (wiązki oferowane przez naszą firmę są dużo tańsze od oryginalnych, często niewiele droższe od uniwersalnych wiązek elektrycznych).
alt

Wiązki dedykowane są łatwe do połączenia, gdyż posiadają wtyczki zgodne z konektorami fabrycznymi pojazdu

Aby zrozumieć, dlaczego połączenia nie mogą być wykonywane tak jak kiedyś, podsumujmy krótko co się w ostatnich latach wydarzyło:

  • Ponadwymiarowe, grube przewody były stosowane w autach. W rezultacie dodatkowe lampy mogły być podłączone bez ryzyka przeciążenia.
  • Przekaźniki także były ponadwymiarowe, dlatego przełączanie dodatkowego obciążenia nie było problemem.
  • Wtyczki nie istniały, połączenia elektryczne były wykonywane za pomocą śrub.

Pierwsze wiązki elektryczne do haków składały się z gniazda, siedmiu przewodów i siedmiu szybkozłączek, nic więcej nie było potrzebne. W międzyczasie wiele rzeczy się zmieniło. Na przykład: jest więcej pamięci i elektroniki w przeciętnym nowoczesnym samochodzie niż w pierwszej rakiecie kosmicznej.

alt

  • Specjalne przewody są montowane w dzisiejszych samochodach są bardzo cienkie i mogą być używane tylko do funkcji, do której zostały zaprojektowane.
  • Konektory stają się coraz mniejsze, mogą transportować tylko prąd, dla którego zostały skalkulowane.
  • Okablowanie aut jest projektowane tak, aby auto było jak najlżejsze i najoszczędniejsze.
  • Zostały zastosowane moduły elektroniczne i sieci komputerowe (np. magistrala can-bus).
  • W rezultacie coraz trudniej jest bezpiecznie montować uniwersalne wiązki do haków.
  • Szybkozłączki - zilustrowana poniżej metoda elektrycznego połączenia nie zapewnia niezawodnego połączenia i pobiera dodatkowy prąd. Może być przyczyną awarii lub innych błędów.

W przeszłości używano ponadwymiarowe, grube przewody z grubą izolacją. Dziś są one cienkie, izolacja także. Każdy miedziany przewód wewnątrz jest potrzebny do transportu energii. Szybkozłączka nie jest już zdolna do stworzenia dobrego elektrycznego połączenia. W przypadku grubych przewodów kilka miedzianych przewodników było przeciętych. Kiedy przewody są cienkie, ten kontakt jest słabszy. Korozja i nagrzewanie się powierzchni styku mogą prowadzić do błędów i utraty połączenia elektrycznego.

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki