Wiązki dedykowane haka holowniczego przeznaczone są do określonego modelu samochodu lub kilku modeli danej marki. Ich długość jest idealnie dopasowana do danego pojazdu. Posiadają one oryginalne wtyczki, pasujące do punktów montażowych (gniazd) przewidzianych przez producenta. W wielu przypadkach (choć nie zawsze) jej montaż nie jest zbyt skomplikowany, a podczas instalacji trudniej o popełnienie błędu.
Wiązka dedykowana może występować w wersji bez i z modułem. Czasami moduł jest już zainstalowany w pojeździe, a czasami nie. Niektóre samochody mogą posiadać przygotowanie pod montaż takiej wiązki lub go nie posiadać. Producenci wiązek wychodzą naprzeciw wszystkim tym wyzwaniom.
Aby zrozumieć, dlaczego połączenia nie mogą być wykonywane tak jak kiedyś, podsumujmy krótko co się w ostatnich latach wydarzyło:
Pierwsze wiązki elektryczne do haków składały się z gniazda, siedmiu przewodów i siedmiu szybkozłączek, nic więcej nie było potrzebne. W międzyczasie wiele rzeczy się zmieniło. Na przykład: jest więcej pamięci i elektroniki w przeciętnym nowoczesnym samochodzie niż w pierwszej rakiecie kosmicznej.
W przeszłości używano ponadwymiarowe, grube przewody z grubą izolacją. Dziś są one cienkie, izolacja także. Każdy miedziany przewód wewnątrz jest potrzebny do transportu energii. Szybkozłączka nie jest już zdolna do stworzenia dobrego elektrycznego połączenia. W przypadku grubych przewodów kilka miedzianych przewodników było przeciętych. Kiedy przewody są cienkie, ten kontakt jest słabszy. Korozja i nagrzewanie się powierzchni styku mogą prowadzić do błędów i utraty połączenia elektrycznego.