Dostępność: Dostępny
Koszt wysyłki: od 25 zł
Kod producenta: C-023
Stan magazynu A:
Stan magazynu B:
Kod EAN: 5907615801983
Stan produktu: Nowy
Gwarancja: 2 lata
Waga: 20,40 kg
System kuli: odkręcany
Max. uciąg [kg]: 1600
Homologacja: tak
Schemat konstrukcji haka holowniczego:
Cenisz sobie niezawodność i bezpieczeństwo? Chcesz rozszerzyć możliwości transportowe w Citroen Berlingo II? Wybierz Hak holowniczy Steinhof C-023 z kulą odkręcaną zaprojektowany specjalnie do Citroen Berlingo II. Kupując ten hak masz okazję wesprzeć polską gospodarkę. Więcej informacji na temat fabryki haków holowniczych Steinhof znajdziesz w zakładce O Producencie: zarówno opis jak i ciekawe video.
System kuli haka C-023 to odkręcana kula typu łabędzia szyja, którą można łatwo zdemontować za pomocą dwóch śrub poprzecznych. Zgodnie z wytycznymi producenta samochodu maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka C-023 to 1600 kg , a nacisk pionowy na kulę haka to 70 kg. Montaż haka holowniczego Steinhof C-023 nie wymaga demontażu zderzaka. Podcięcie zderzaka w Citroen Berlingo II nie musi być wykonane. Wraz z hakiem otrzymasz szczegółową instrukcję montażu.
Homologacja europejska haka znajduje się na tabliczce znamionowej. Hak C-023 idealnie sprawdza się do holowania przyczep oraz do przewozu rowerów na bagażniku montowanym na kuli haka (sprawdź kategorię produktów: Bagażniki Rowerowe na Hak). Do montażu haka należy koniecznie dokupić wiązkę elektryczną haka. Dopasowane warianty wiązek znajdują się w zakładce Akcesoria. Wybór wiązki zależy od tego, czy hak holowniczy BMW Seria 7 E65 / E66 11.2001-10.2008 będzie używany do holowania przyczep lekkich (7-pin), ciężkich i kempingowych (13-pin) czy też transportu rowerów (13-pin).
Dane techniczne:
Hak holowniczy od szanowanego na rynku europejskim polskiego producenta - marki STEINHOF - zaprojektowany do Citroen Berlingo II będzie Ci służył przez długie lata. Zamów teraz!
Witam! Dziś chciałbym przedstawić montaż haka holowniczego Citroen Berlingo pochodzącego z 2010 roku produkcji. Hak holowniczy do tego modelu został wybrany z palety polskiego producenta haków marki Steinhof, mianowicie mowa tu o haku C-023 który jest odkręcany za pomocą dwóch śrub. Do tego zestawu dobraliśmy wiązkę elektryczną uniwersalną WH1. Hak był montowany w samochodzie silnikiem benzynowym o pojemności 1600 ccm. Auto było wyposażone w instalacje LPG ze zbiornikiem w miejscu koła zapasowego pod autem.
Ponieważ auto wyposażone było w instalacje LPG z zamontowaną butlą pod autem pojawiły się duże obawy czy hak będzie pasował nie kolidując z instalacją, jednak po sprawdzeniu i dokładnym wyliczeniu bez obaw wzięliśmy się na montaż. Zawór butli był zwrócony w stronę wspornika z lewej strony, udało się jednak całość ominąć.
Montaż rozpoczynamy od oczyszczenia szpilek montażowych, dwie sztuki na stronę. Nasz "pacjent" miał te szpilki zamalowane konserwacją + zebrane w tym miejscu błoto. Zabawa szczotką drucianą i oczyszczenie załatwiła sprawę.
Producent haka holowniczego deklaruje brak podcięcia zderzaka co jest prawdą (hak mija zderzak i faktycznie nie musimy nic podcinać). Deklarują również demontaż koła zapasowego co akurat jest nie prawdą ( brak konieczności koło jest daleko nie trzeba nic demontować nawet przy instalacji LPG) . Wspominaliśmy o tym powyżej, iż instalacja mija się z mocowaniem haka, co widać również będzie poniżej na zdjęciu z zamontowana już belką haka. Widoczny zbiornik gazu lub znajdujące się w jego miejscu koło zapasowe nie stanowi problemu pzy montażu.
Montowanie haka rozpoczynamy od przykręcenia małych wsporników, musimy wykręcić dolną śrubę belki wzmacniającej - jedna śruba z lewej oraz prawej strony.
Przykręcamy wsporniki w palcach. Długie wsporniki montujemy również delikatnie na dwie nakrętki. Pomiędzy wsuwamy belkę haka i skręcamy całość delikatnie śrubami M12. Jeżeli wszystkie śruby mamy połapane w "palcach" zaczynamy dokręcać całość z pełną siłą. Dokręcamy kulę oraz uchwyt gniazda i mamy zmontowany cały hak - czas na wiązkę elektryczną.
Berlingo posiada dwa systemy montażu wiązki. Samochód mógł być wyposażony w oryginalną wiązkę kabinową z możliwością podpięcia haka. Rozbieramy lewy boczek i sprawdzamy czy mamy w gąbkę zawiniętą taką wiązkę. Jeśli nasze auto nie posiada takiej wiązki to mamy dwa wyjścia:
Podpinamy całość 7 przewodów i niestety musimy ciągnąc stałe zasilanie do przodu - Skrzynka bezpieczników.
Montaż zgodny z schematem wiązki WH1. Interesuje nas wtyczka z grubym białym przewodem, pojedynczy pin. Jest to wiązka która daje stałe zasilanie, nie musimy ciągnąc przewodu czerwonego do przodu. Problem jest tylko jeden, na tej wtyczce nie ma napięcia. Można sobie sprawę ułatwić w skrzynce bezpieczników, otwieramy skrzynkę i mamy na dole po prawej wtyczkę z grubymi przewodami ( biały oraz żółty). Biały przewód posiada stałe zasilanie 12V. Szukamy powyżej po lewej stronie identycznego przewodu. Sprawdzamy obejściem na mierniku nakłuwając czy trafiliśmy na dobry przewód. Jeżeli mamy już wszystko ustalone, pozostaje nam tylko profesjonalne polutowanie tych przewodów razem do siebie, można użyć czerwonego przewodu z wiązki modułu - potrzebne 10 cm.
Wracamy do bagażnika, sprawdzamy czy pojawiło się napięcie na wtyczce. Jeżeli mamy 12V rozpinamy klemę + z akumulatora. Przewód czerwony z modułu skracamy na ok 30cm, zarabiamy bezpiecznik i lutujemy do białego przewodu na który podaliśmy zasilanie. Masę podajemy na fabryczny punkt który znajduje się również pod plastikowym boczkiem. Pozostaje nam tylko polutować 7 przewodów, dla uproszczenia lutuję razem przewód brązowy i czarny, moduł nie rozróżnia lewej i prawej pozycji, wyjście jest pojedyncze. Podpinamy brązowy wraz z czarnym przewodem do wiązki przy lampie kolor szary ( pozycja lewa) , czerwony przewód podpinamy pod przewód biały. Następnie lewy kierunek przewód żółty, pod różowy wiązka lampy. Światło przeciwmgłowe przewód niebieski pod zielony instalacji samochodu.
Lewą stronę mamy zamkniętą, przewód zielony czyli prawy kierunkowskaz musimy dać na prawą stronę, musimy zdemontować plastik fabrycznych głośników oraz maskownicę słupka strona lewa oraz prawa, z prawej wnękę plastikową. Ściągamy uszczelkę tylnych drzwi i demontujemy plastiki, przewód prowadzimy delikatnie pod podsufitkę. Podpinamy z prawej strony pod przewód fioletowy i mamy całość. Skręcamy gniazdo haka zgodnie z schematem i mamy całość zmontowaną.
Reasumując sam montaż prosty i łatwy w dostępie, jedynie trochę zabawy z podpięciem wiązki elektrycznej. Wykonanie haka holowniczego na poziomie do jakiego przyzwyczaił nas już producent. Minus jednak za decyzję o demontażu koła gdyż nie jest wymagana o czym mogliśmy się przekonać powyżej. Dla osób trzymających się kurczowo zaleceń producenta o demontażu koła będzie skutkować nie potrzebnie wykonaną pracą. Po za tym możemy dać plusa za brak podcięcia zderzaka, więc różnice w ocenie się wyrównują. Efekt finalny montażu zadowalający dla montażysty i dla właściciela poczciwego Berlingo.
Haki holownicze Steinhof znajdziesz w sklepie DobreHaki.pl z wysyłką kurierem do domu lub do mechanika. Po lewej stronie znajduje się wyszukiwarka haków holowniczych po marce i modelu samochodu, wybierz więc swoje auto i przejdź do kompatybilnych produktów. Do wszystkich haków Steinhof należy wybrać wiązkę elektryczną haka, czasem musi to być wiązka haka z modułem elektronicznym, ta informacja znajduje się na stronie każdego haka w zakładce Akcesoria. Większość haków Steinhof posiada homologację europejską, która jest gwarancją jakości haka i tego, że hak będzie montowany w fabryczne otwory przewidziane w danym modelu samochodu. Tutaj znajduje się katalog haków holowniczych.Haki holownicze Steinhof powstają ze specjalnie wyselekcjonowanych surowców, posiadają odpowiednie homologacje, które są gwarancją ich wytrzymałości oraz potwierdzeniem, że do klienta trafia wyłącznie hak holowniczy najwyższej jakości. Oferujemy zaczepy samochodowe dostosowane do samochodów osobowych oraz dostawczych. Gwarantujemy, że haki zanim trafią do sprzedaży rynkowej są uprzednio poddawane około 50-godzinnym specjalistycznym testom zmęczeniowym przeprowadzanym w wewnętrznym laboratorium. Badanie polega na sprawdzeniu ich wytrzymałości przy 2 mln cykli pod danym obciążeniem, ma ono na celu zapewnienie stałej, wysokiej i powtarzalnej jakości dla produkcji seryjnej.
Pasuje idealnie na standardowe punkty mocowania. Jakość wykonania bardzo dobra. Obsługa sklepu fachowa i miła.
Dokładamy wszelkich starań, by opinie pochodziły od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są zbierane, weryfikowane i publikowane zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie sklepu.
Klient: Zd...yk, data zakupu 07-11-2023 12:39
Klient: Ma...yb, data zakupu 23-08-2021 16:05
Klient: Mi...ur, data zakupu 12-07-2021 00:34
Klient: Ma...da, data zakupu 09-05-2021 22:41
Klient: Ad...ka, data zakupu 19-04-2021 17:09
Klient: Pa...oł, data zakupu 15-04-2021 08:33
Klient: Kr...ła, data zakupu 04-01-2021 14:50
Klient: Iz...ka, data zakupu 17-11-2020 15:16
Klient: Ma...ka, data zakupu 23-10-2020 12:12
Klient: Jó...ki, data zakupu 12-10-2020 15:33
Klient: Ro...ki, data zakupu 10-09-2020 13:11
Klient: Pa...ek, data zakupu 10-09-2020 10:03
Klient: Ma...ak, data zakupu 08-07-2020 15:35
Klient: Ra...ki, data zakupu 07-07-2020 14:38
Klient: Wł...er, data zakupu 25-06-2020 08:46
Klient: Ma...ki, data zakupu 19-06-2020 14:13
Klient: Pi...sz, data zakupu 08-06-2020 16:18
Klient: Ja...yk, data zakupu 11-05-2020 18:02
Klient: Da...ki, data zakupu 08-05-2020 22:45
Klient: Pi...la, data zakupu 08-05-2020 15:37
Klient: To...ąb, data zakupu 27-01-2020 12:02
Klient: ŁU...KI, data zakupu 29-11-2019 10:21
Klient: PA...EK, data zakupu 13-11-2019 12:03
Klient: Pi...ki, data zakupu 09-09-2019 08:27
Klient: Ja...ej, data zakupu 26-08-2019 09:33
Klient: Re...ak, data zakupu 19-07-2019 12:31
Klient: Wo...ki, data zakupu 17-03-2019 19:32
Klient: An...cz, data zakupu 14-02-2019 10:15
Klient: To...ki, data zakupu 07-08-2018 22:54
Klient: PI...KI, data zakupu 02-07-2018 10:05
Klient: JA...OŁ, data zakupu 01-03-2018 10:37
Klient: Cz...yk, data zakupu 15-12-2017 13:33
Klient: Pa...ik, data zakupu 31-07-2017 09:03