Dostępność: Dostępny
Koszt wysyłki: od 20 zł
Kod producenta: C-041
Stan magazynu A:
Stan magazynu B:
Kod EAN: 5907615802164
Stan produktu: Nowy
Gwarancja: 2 lata
Waga: 19,00 kg
System kuli: odkręcany
Max. uciąg [kg]: 1800
Homologacja: tak
Schemat konstrukcji haka holowniczego:
Cenisz sobie niezawodność i bezpieczeństwo? Chcesz rozszerzyć możliwości transportowe w Citroen C4 Picasso? Wybierz Hak holowniczy Steinhof C-041 z kulą odkręcaną zaprojektowany specjalnie do Citroen C4 Picasso. Kupując ten hak masz okazję wesprzeć polską gospodarkę. Więcej informacji na temat fabryki haków holowniczych Steinhof znajdziesz w zakładce O Producencie: zarówno opis jak i ciekawe video.
System kuli haka C-041 to odkręcana kula typu łabędzia szyja, którą można łatwo zdemontować za pomocą dwóch śrub poprzecznych. Zgodnie z wytycznymi producenta samochodu maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka C-041 to 1800 kg , a nacisk pionowy na kulę haka to 75 kg. Montaż haka holowniczego Steinhof C-041 nie wymaga demontażu zderzaka. Podcięcie zderzaka w Citroen C4 Picasso nie musi być wykonane. Wraz z hakiem otrzymasz szczegółową instrukcję montażu.
Homologacja europejska haka znajduje się na tabliczce znamionowej. Hak C-041 idealnie sprawdza się do holowania przyczep oraz do przewozu rowerów na bagażniku montowanym na kuli haka (sprawdź kategorię produktów: Bagażniki Rowerowe na Hak). Do montażu haka należy koniecznie dokupić wiązkę elektryczną haka. Dopasowane warianty wiązek znajdują się w zakładce Akcesoria. Wybór wiązki zależy od tego, czy hak holowniczy BMW X5 F15 od 11.2013 będzie używany do holowania przyczep lekkich (7-pin), ciężkich i kempingowych (13-pin) czy też transportu rowerów (13-pin).
Dane techniczne:
Hak holowniczy od szanowanego na rynku europejskim polskiego producenta - marki STEINHOF - zaprojektowany do Citroen C4 Picasso będzie Ci służył przez długie lata. Zamów teraz!
Montaż haka holowniczego rozpoczynamy już tradycyjnie od sprawdzenia i kompletacji wszystkiego. Lepiej sprawdzić sobie zawczasu niż później tracić czas na szukanie śrubek czy co gorsza zapomnieć czegoś przykręcić. Jeśli mamy wszystko sprawdzone i przygotowane to zabieramy się do pracy.
Producent haka holowniczego z Tarnowa, firma Steinhof deklaruje w swojej instrukcji brak demontażu zderzaka a także brak jego podcięcia. Wszystko się zgadza gdyż hak holowniczy do tego modelu Citroena faktycznie nie wymaga ani podcinania zderzaka ani jego demontażu. Wszystko może odbyć się pod autem bez konieczności zdejmowania elementów karoserii Citroena.
Zabieramy się za montaż haka holowniczego Citroen C4 Picasso. Jak wspomnieliśmy wcześniej, nie ma konieczności demontażu czy podcinania zderzaka musimy jedynie mieć dostęp do podwozia. Dlatego też kanał czy podnośnik kolumnowy jest w tym wypadku nie zbędny. Jeśli mamy już taką możliwość to wchodzimy pod samochód by zająć się mocowaniem zderzaka. Zderzak w Citroenie zamontowany jest od spodu na dwie śruby, które wykręcamy a mocowania odcinamy nożykiem. Ponowne zapięcie plastiku po zamontowaniu haka będzie ciężkie do wykonania, dodatkowo tworzywo jest bardzo łamliwe.
Powyżej wspomnianego mocowania zderzaka mamy belkę zderzeniową samochodu, przykręcona jest na 4 śruby. Dolne śruby wykręcamy i odkładamy na bok. Sprawdzamy szpilki na lewej i prawej podłużnicy, oczyszczamy gwinty i możemy przykładać boczne wsporniki lewy oraz prawy.
Dokręcamy wsporniki haka nakrętkami M10 na ok 3/4 obroty śruby czyli nie do końca gwintu. Tylko tak aby się trzymało, pozwoli to na późniejsze lepsze spasowanie. Będziemy widzieć że otwory w wsporniku pokrywają nam się z otworami po śrubach które zostały zdemontowane. Wykorzystujemy nowe dłuższe śruby które są w komplecie z zakupionym hakiem, pod spód dajemy grube kwadratowe podkładki.
Skręcamy wszystko ze sobą, pomiędzy wsporniki wsuwamy belkę haka i przykręcamy śrubami M12 poprzez metalowe podkładki z 3 otworami. Wszystkie wkręcone śruby przykręcamy już mocno do końca. Najlepiej przykręcać je z momentem podanym w tabeli instrukcji dołączonej do zestawu. Na tym etapie możemy mówić że hak mamy już zamontowany. Pozostało przykręcić gniazdo elektryczne oraz kulę haka.
Montaż wiązki wymaga demontażu boczku bagażnika z lewej strony. Celem demontażu, ściągamy uszczelkę tylnej klapy, odpinamy dwa kołki przy podłodze. odchylamy wykładzinę bagażnika. Maskownicę progu bagażnika plastikową odkręcamy trzema śrubami i demontujemy. Boczek jest materiałowy i można odchylić nie polecam demontować całości. Zbyt czasochłonne i zupełnie nie potrzebne. Mamy dostęp do wszystkiego jak widać na poniższym zdjęciu.
zdj.1
Wiązka zawiera pojedynczy przewód bardzo gruby który posiada zasilanie 12V do niego dajemy stałe zasilanie na bezpieczniku. Poniższej zdjęcie obrazuje podpięcie światła wstecznego przy wiązce 13PIN. Wiązki Q-WH1R posiadają światło cofania wyprowadzone na prawą stronę. Trzeba przewód pomarańczowy odizolować i podpiąć zgodnie z tym co widać na zdjęciu.
Na poniższym zdjęciu przewód koloru fioletowego to kierunek lewy szukamy go w wiązce widocznej na zdjęciu numer 1 i podpinamy pod żółty przewód naszej wiązki. Kolor żółty to światło pozycyjne szukamy jak poprzednio w wiązce samochodu (zdj.1) i podpinamy z przewodem czarnym w naszej wiązce haka. Stop mamy w aucie na białym przewodzie i podpinamy szukając jak powyżej tyle że pod kolor czerwony we wiązce haka.
Światło przeciwmgielne podpinamy zgodnie ze schematem na zdjęciu numer 1. Kolor przewodu w samochodzie brązowy - wiązka haka niebieski.
Przewód długi wiązki haka koloru zielonego prowadzimy pod maskownicą progu na stronę prawą, tam podpinamy przy lampie pod kolor brązowy jak na poniższym zdjęciu.
Masa jest po lewej stronie, grube zielono-żółte przewody, zgodnie z zasadą po nitce do kłębka kabelki doprowadzą nas w odpowiedni punkt :).
Zdjęcia z montażu wiązki są z początkowego etapu więc mogą wyglądać nie schludnie, ale zapewniamy że wszystko zostało solidnie zamontowane fabrycznymi złączkami, i zaizolowane, przewody dopięte opaskami do fabrycznych. Po sprawdzeniu wszystkich połączeń możemy śmiało stwierdzić, że hak mamy w całości kompletnie zamontowany. Pozostaje oddać auto właścicielowi.
Mimo bardzo dużego zaawansowania jeżeli chodzi o elektrykę oraz wyposażenie, montaż haka przebiegał dosyć płynnie i bez większych komplikacji. Montaż wiązki również nie był strasznie trudny choć cierpliwość się przy tym przydaje. Jak chodzi o sam montaż haka to rewelacja brak konieczności demontażu zderzaka sporo ułatwia w tym przypadku. Zaoszczędzamy sporo czasu który możemy poświęcić na wiązkę. Godzina do półtorej to czas który musimy sobie zarezerwować na montaż łącznie z wiązką. Warto zwrócić uwagę na plastikowe złączki klipsy itp. Potwierdza się temat delikatności francuskich wozów, kołki spinki są fatalnej jakości. Podsumowując robota czysta i przyjemna a samo auto też ciekawe więc montaż ogółem na duży plus i jak widać na zdjęciu poniżej hak prezentuje się przyzwoicie.
Haki holownicze Steinhof znajdziesz w sklepie DobreHaki.pl z wysyłką kurierem do domu lub do mechanika. Po lewej stronie znajduje się wyszukiwarka haków holowniczych po marce i modelu samochodu, wybierz więc swoje auto i przejdź do kompatybilnych produktów. Do wszystkich haków Steinhof należy wybrać wiązkę elektryczną haka, czasem musi to być wiązka haka z modułem elektronicznym, ta informacja znajduje się na stronie każdego haka w zakładce Akcesoria. Większość haków Steinhof posiada homologację europejską, która jest gwarancją jakości haka i tego, że hak będzie montowany w fabryczne otwory przewidziane w danym modelu samochodu. Tutaj znajduje się katalog haków holowniczych.Haki holownicze Steinhof powstają ze specjalnie wyselekcjonowanych surowców, posiadają odpowiednie homologacje, które są gwarancją ich wytrzymałości oraz potwierdzeniem, że do klienta trafia wyłącznie hak holowniczy najwyższej jakości. Oferujemy zaczepy samochodowe dostosowane do samochodów osobowych oraz dostawczych. Gwarantujemy, że haki zanim trafią do sprzedaży rynkowej są uprzednio poddawane około 50-godzinnym specjalistycznym testom zmęczeniowym przeprowadzanym w wewnętrznym laboratorium. Badanie polega na sprawdzeniu ich wytrzymałości przy 2 mln cykli pod danym obciążeniem, ma ono na celu zapewnienie stałej, wysokiej i powtarzalnej jakości dla produkcji seryjnej.
PRODUKT ZGODNY Z OPISEM PASUJE IDEALNIE DO LPMSTRUKCJO SAMOCHODU. NIEMA ŻADNYCH PROBLEMÓW Z MONTAŻEM CZAS MONTAŻU 45 MIN. POLECAM
Dokładamy wszelkich starań, by opinie pochodziły od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są zbierane, weryfikowane i publikowane zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie sklepu.